Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG212 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Bilgisi ve Tıbbi Terminoloji | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi YILDIRIM BEYAZIT GÜLHAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Tıbbi terimlerin doğru olarak kullanılmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | 1. Tıbbi Terminolojiye giriş, Tanımı ve tarihçesi. 2. Tıbbi terminoloji Söyleyiş kuralları. 3. Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler. Kökler, 4. Önekler, Sonekler, 5. Eponim terimler 6. hareket sistemine ilişkin terimler (anatomik semptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler), 7. sindirim sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler), 8. solunum sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler), 9. dolaşım sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) 10.ürogenital sisteme ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik terimler), 11.sinir sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik terimler), 12.endokrin sisteme ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler), 13.kan ve kan yapıcı organlara ilişkin teri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Tıbbi Terminolojiye giriş, Tanımı ve tarihçesi. | notlar |
2) | 2. Tıbbi terminoloji Söyleyiş kuralları. | notlar |
3) | 3. Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler. Kökler, | notlar |
4) | 4. Önekler, Sonekler, | notlar |
5) | 5. Eponim terimler | notlar |
6) | 6. hareket sistemine ilişkin terimler (anatomik semptomlarla ilgili terimler, tanısal terimler), | notlar |
7) | 7. sindirim sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik, ameliyatlara ilişkin terimler), | notlar |
8) | ara sınav | notlar |
9) | 9. dolaşım sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler) | notlar |
10) | 8. solunum sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, ameliyatlara ilişkin terimler), | notlar |
11) | 10.ürogenital sisteme ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik terimler), | notlar |
12) | 11.sinir sistemine ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik terimler), | notlar |
13) | 12.endokrin sisteme ilişkin terimler (anatomik, tanısal, semptomatik ve ameliyatlara ilişkin terimler), | notlar |
14) | 13.kan ve kan yapıcı organlara ilişkin ter | notlar |
15) | final | notlar |
Ders Notları / Kitaplar: | ders içerisinde öğretim üyesinin verdiği notlar |
Diğer Kaynaklar: | Tıbbi terminoloji - Yıldırım Beyazıt Gülhan |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | 5 |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | 5 |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | 5 |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | 5 |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | 5 |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Ödevler | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 167 |