Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel eğitimle ilgili temel kavramlar
|
ilgili okumaların yapılması |
2) |
Özel eğitimin ilkeleri ve tarihsel gelişimi |
İlgili okumaların yapılması |
3) |
Özel eğitimde tanı ve değerlendirme |
İlgili okumalar |
4) |
Özel eğitimde tanı ve değerlendirme |
İlgili okumalar |
6) |
Özel eğitimle ilgili yasal düzenlemeler |
İlgili okumalar |
7) |
Öğretimin bireyselleştirilmesi |
İlgili okumalar |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Kaynaştırma ve destek özel eğitim hizmetleri |
İlgili okumalar |
10) |
Ailenin eğitime katılımı ve aileyle işbirliği |
İlgili okumalar |
11) |
Farklı yetersizlik ve yetenek gruplarının özellikleri |
İlgili okumalar |
12) |
Farklı gruplara yönelik eğitim yaklaşımları ve öğretim stratejileri |
İlgili okumalar |
13) |
Sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
İlgili okumalar |
14) |
Sınıf yönetiminde etkili stratejiler ve davranış yönetimi. |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Diken, İ. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. 1. Basım. Pegem Yayıncılık.
Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2010).İlköğretim’de Kaynaştırma Uygulamaları. 1. Basım. Kök Yayıncılık.
Batu, S., Kırcaali-İftar, G. (2010). Kaynaştırma. 5. Baskı. Kök Yaayıncılık. Akçamete, A. G. (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Üçüncü Basım. Kök Yayıncılık.
Kırcaali-İftar, G. (Ed.) (2003). Davranış ve Öğrenme Sorunları Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme. Birinci Basım. Kök Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: |
Diken, İ. (2010). İlköğretimde Kaynaştırma. 1. Basım. Pegem Yayıncılık.
Sucuoğlu, B., Kargın, T. (2010).İlköğretim’de Kaynaştırma Uygulamaları. 1. Basım. Kök Yayıncılık.
Batu, S., Kırcaali-İftar, G. (2010). Kaynaştırma. 5. Baskı. Kök Yaayıncılık. Akçamete, A. G. (2010). Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. Üçüncü Basım. Kök Yayıncılık.
Kırcaali-İftar, G. (Ed.) (2003). Davranış ve Öğrenme Sorunları Olan Çocukların Eğitimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Yayınları.
Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme. Birinci Basım. Kök Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
1 |
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
1 |
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
2 |
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
5 |
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
3 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
4 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
3 |
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
2 |
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
4 |
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
4 |