RPDP123 Fizyolojik Psikolojiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RPDP123
Ders İsmi: Fizyolojik Psikoloji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CÜNEYT BAŞBUĞU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, psikolojinin ve bilişsel işlevlerin beyinsel ve fizyolojik temellerini tanımak, davranışlarımız ve beyin arasındaki ilişkileri öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Sinir sisteminin yapısı, duyumsal ve motor fonksiyonlar, öğrenme, duygu, bellek gibi temel psikolojik süreçlerin sinirsel ve kimyasal temellerinin araştırılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Fizyolojik psikolojik araştırma alanının doğasını ve amaçlarını betimleyebilecektir. Davranışın biyolojik temellerini betimleyebilecektir. İnsan türünün ve beyninin evrimini betimleyebilecektir. Sinirsel iletişimin mekanizmalarını ayırt edebilecektir. İnsan beyninin evrimini ve gelişimini betimleyebilecektir. Beynin ana yapılarını ayırt edebilecektir. İlaçların nörotransmiterler üzerindeki etkilerini betimleyebilecektir. Psikofizyolojik metodolojiyi betimleyebilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji ve fizyolojinin ilişkisi. Canlı ve Çevresi. Alıcı organ/Karar organı/Tepki organi. Sinir sisteminin çevreyle etkileşim içinde gelişimi, evrimi. yok
2) İnsan sinir sisteminin organizasyonu. Merkez sinir sisteminin koruyucu yapıları yok
3) Çevresel sinir sistemi. Omurilik ve Kafa çiftleri. yok
4) BEYİN: alt beyin- orta beyin- ön beyin yapıları ve işlevleri yok
5) Beynin yapısal özellikleri, Sinir hücreleri, uzantıları. Sinirsel İletişim’e giriş yok
6) Nöronal Uyarılma ve İleti yok
7) Sinaptik İleti yok
8) vize sınavı yok
9) Beynin yaşam süresince gelişimi-doğum öncesi beyin gelişimi yok
10) Doğum sonrası dönemde beyin gelişimi-yaşlanan beyin yok
11) Duyu Sistemi-Hareket Sistemi yok
12) 4 Beyin lobu ve İşlevleri - Yönetici İşlevler ve bozulmaları yok
13) Hormon salgısının hipotalamik hipofizer kontrolü yok
14) final yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öktem.Ö.(2006): Davranışsal Nörofizyolojiye Giriş. Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul.
Diğer Kaynaklar: -Mesulam,M.M.(ed) (2000): Davranışsal ve Kognitif Nörolojinin İlkeleri. (Çeviri editörü Hakan Gürvit) Yelkovan yay. İstanbul
-Feinberg,T.E.,Farah,M.J.(1997): Behavioral Neurology and Neuropsychology. MacGraw-Hill,New York
-Tanrıdağ,O.(1994): Teoride ve Pratikte Davranış Nörolojisi. Nobel Tıp Kitabevleri,İstanbul.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. 2
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 4
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. 2
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. 2
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. 1
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. 3
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 122