RPDP422 Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: RPDP422
Ders İsmi: Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin, öğrenme ve öğretme, etkili ders çalışma becerileri, öğrenme ve öğretme yöntem ve teknikleri ilkelerini kullanarak doğru bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu derste, ders tasarımını planlamak ve farklı müfredat ve öğrenme ortamlarında öğretime hazırlanmak ele alınacaktır. Derslerde, öğrenciler liderlik sorumluluklarını alarak, yaratıcı sınıf ortamları geliştirecek ve ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışacaktır.
Dersin İçeriği:  Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı
 Geleneksel ve gelişimsel rehberliğin tarihi değişimsel özellikleri
 Öğrenme kuramları ve gelişimsel rehberlik kuramları
 Gelişim alanları ve özellikleri
 Gelişimsel rehberlik programı basamaklarını ve uygulama süreçleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenme kuramları ve gelişimsel rehberlik kuramlarını açıklar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programını kavrar.
2) Geleneksel ve gelişimsel rehberliğin tarihi değişimsel özelliklerini sıralar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Gelişim alanlarını ve özelliklerini açıklar.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Gelişimsel rehberlik programı basamaklarını ve uygulama süreçlerini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kapsamlı PDR programlarının tanıtılması. Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara.
2) Gelişimsel rehberlik modelinin ilke ve amaçları Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara.
3) Kapsamlı PDR programının unsurlarının tanıtılması Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara.
4) Eğitsel, Kişisel ve kariyer gelişimi çıktıları DERS KİTAPLARI
5) Kapsamlı PDR programının Program yapısı Program kitabı
6) Kapsamlı PDR Programlarının Hazırlama süreci DERS KİTABI
7) Kapsamlı PDR Programlarının Hazırlama süreci DERS KİTABI
8) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
9) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
10) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
11) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
12) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
13) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
14) Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu ders kitapları
15) Final SUNUMLAR VE DERS KİTAPLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı
Serap Nazlı
2016 Anı Yayıncılık.
ISBN: 9786055213541
Diğer Kaynaklar: Danışmanlık Tedbiri Uygulamaları El Kitabı, MEB
Turgut Bağrıaçık (Editör), Celil Güngör (Genel Yayın Yönetmeni)
MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları.
Dizi No:546. ISBN: 978-975-11-3867-5

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme.
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme.
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme.
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme.
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme.
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme.
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme.
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme.
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1).
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme.
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. 2
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. 2
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. 2
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. 3
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. 3
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. 3
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. 3
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 5 70
Sunum / Seminer 14 6 84
Ödevler 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 179