Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | RPDP422 | ||||||||
Ders İsmi: | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Semineri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AYSEMİN DURAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin, öğrenme ve öğretme, etkili ders çalışma becerileri, öğrenme ve öğretme yöntem ve teknikleri ilkelerini kullanarak doğru bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmelerine yardımcı olmaktır. Bu derste, ders tasarımını planlamak ve farklı müfredat ve öğrenme ortamlarında öğretime hazırlanmak ele alınacaktır. Derslerde, öğrenciler liderlik sorumluluklarını alarak, yaratıcı sınıf ortamları geliştirecek ve ekip arkadaşlarıyla birlikte çalışacaktır. |
Dersin İçeriği: | Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Geleneksel ve gelişimsel rehberliğin tarihi değişimsel özellikleri Öğrenme kuramları ve gelişimsel rehberlik kuramları Gelişim alanları ve özellikleri Gelişimsel rehberlik programı basamaklarını ve uygulama süreçleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kapsamlı PDR programlarının tanıtılması. | Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara. |
2) | Gelişimsel rehberlik modelinin ilke ve amaçları | Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara. |
3) | Kapsamlı PDR programının unsurlarının tanıtılması | Nazlı, Serap.(2011). Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Modeli,Anı yayınevi,Ankara. |
4) | Eğitsel, Kişisel ve kariyer gelişimi çıktıları | DERS KİTAPLARI |
5) | Kapsamlı PDR programının Program yapısı | Program kitabı |
6) | Kapsamlı PDR Programlarının Hazırlama süreci | DERS KİTABI |
7) | Kapsamlı PDR Programlarının Hazırlama süreci | DERS KİTABI |
8) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
9) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
10) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
11) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
12) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
13) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
14) | Öğrenciler tarafından seçilmiş sunum konusu | ders kitapları |
15) | Final | SUNUMLAR VE DERS KİTAPLARI |
Ders Notları / Kitaplar: | Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Programı Serap Nazlı 2016 Anı Yayıncılık. ISBN: 9786055213541 |
Diğer Kaynaklar: | Danışmanlık Tedbiri Uygulamaları El Kitabı, MEB Turgut Bağrıaçık (Editör), Celil Güngör (Genel Yayın Yönetmeni) MEB, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayınları. Dizi No:546. ISBN: 978-975-11-3867-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |||||||||||
2) P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |||||||||||
3) P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||
4) P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |||||||||||
5) P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | |||||||||||
6) P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | |||||||||||
7) P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | |||||||||||
8) P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | |||||||||||
9) P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | |||||||||||
10) P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | |||||||||||
11) P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | |||||||||||
12) P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. | |
2) | P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). | |
3) | P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. | |
5) | P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. | 2 |
6) | P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. | 2 |
7) | P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. | 2 |
8) | P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. | 3 |
9) | P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. | 3 |
10) | P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. | 3 |
11) | P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. | 3 |
12) | P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 179 |