MGTS237 Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı IIIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Grafik TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Grafik Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MGTS237
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Grafik Tasarımı III
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. İSMAİL DOĞAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KAZIM ÇINAR
Öğr.Gör. İSHAK ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler, illüstratör programını öğrenirler, bu programda öğrendikleri çizimleri vektörel (çizim) olarak uygulama imkanları var, tasarım için nasıl yaratıcı çözümler üreteceklerini ve müşteri sunumu ve aynı zamanda üretim için nasıl bir çalışma hazırlayacaklarını öğreneceklerdir. Bu ders daha önceki derslerde elde edilen beceriler üzerine inşa edilecektir. Bu beceriler kombine edilecek ve üretim sürecinin efektif bir şekilde yönetilmesi için deneyim kazandırılacaktır. Ders, iletişim halinde bulunabilen gruplar halinde, takım çalışması becerileri ile uygulanmalıdır.

Dersin İçeriği: • Modern teknolojinin yakalamak.
• Grafik tasarımcı eksikliklerini gidererek vektörel mantığını kavrar
• Vektörel işleme yeteneğinin kazanılması,
• Reprodüksiyon yeteneğinin kazanılması.
• Reklam ajanslarında vektörel tabanlı bir programla çalışmak.
• İllustratör tekniğini öğrenmek.
• Renk sistemini öğrenmek.
• Işık renklerini ve boya renklerini öğrenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Adobe Illustrator Programında Vektör tabanlı tasarım yapmayı öğrenebilecek
2) Illustrator Programını öneri. Vektörel çizim, vektören illüstrasyon yapmasını öğrenir. Çocuk kitapları ve bilgisayar için değişik ikonları çizebilir. Web, afiş, broşür, kitap, dergi, logo tasarımı yapar
3) Web, afiş, broşür, kitap, dergi, logo tasarımı yapar
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Adobe Illüstratör programı hakkında genel bilgi verme, Giriş ekranı, programı açma kapatma ve kayıt formatları, çalışma alanı açma ve ayarları, çalışma alanı özellikleri Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
2) Adobe ıllüstratör programı kontraol paneli, tools panel özelliklerini öğrenme, Cetvel ızgara, kılavuz çizgileri işlevlerini öğrenme Adobe ıllüstratör temel komutları kullanma Örnek uygulama (şekiller, image uygulamaları) Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
3) Yazılar ile çalışmak; yazıyı biçimlendirmek, karekter, paragraf paneli ve özellikleri, type menüsü ve özelliklerini kavrama ve öğrenme Örnek uygulamalar(özgün minimal afiş çalışması) Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
4) Tablo oluşturma Örnek uygulamalar: Fatura veya takvim tasarımı Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
5) Adobe ıllüstratör program Katmanları, sembolleri öğrenme ve kavrama Adobe ıllüstratör menü özellikleri Renk panelleri ve uygulamaları Örnek uygulama (mini kurumsal kimlik çalışması) Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
6) Örnek uygulama mini kurumsal kimlik çalışmasına ilaveten mini kurumsal kimlik çalışmasına uygun ambalaj tasarım çalışması (en az 2 ürün) Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
7) ARA SINAV Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
8) Brush paneli ve renk paneli kullanım detayları Illustrator efektleri özellikleri ve effect menü özellikleri Illustrator grafikler ve özellikleri Örnek uygulama: (jpeg bir görüntüyü brush ve renk paneli ile vektörel hale getirme), uygun metaryal üzerine çıktı alma Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
9) Brush paneli ve renk paneli kullanım detayları (devam) Illustrator efektleri özellikleri ve effect menü özellikleri Örnek uygulama 1: (jpeg bir görüntüyü brush ve renk paneli ile vektörelhale getirme), kanvas üzerine çıktı alma Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
10) Mask tool ve uygulamaları Örnek uygulama (görsel kompozisyon çalışması) Uygulamayı tablo haline getirme Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
11) Mask tool ve uygulamaları Örnek uygulama (görsel kompozisyon çalışması) Uygulamayı tablo haline getirme Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
12) Örnek uygulamalar : 35*50 cm soyut resim çalışmaları Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
13) Örnek uygulamalar : ‘çizgi hikaye oluşturma’ Karakterler belirlenecek ve çizilecek. Örnek uygulamalar : ‘çizgi hikaye oluşturma’ 35*50 cm ebadında 3 farklı fotobloklara çıktı alınarak, foto bloklar kesilerek derinlik verilecek. Bu fotobloklar arasına LED aydınlatmalar kullanılacak, Öğrenci çalışmaları dönem sonunda (final haftası) karanlık odada sergilenecek Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018
14) FİNAL PROJESİNİN TESLİMİ Adobe Illüstratör CC, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları– 2018

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ödev materyalleri haftalık olarak ve ödev sayfalarıyla birlikte verilecektir.
Diğer Kaynaklar: Adobe Illustrator Cs6
Osman Gürkan
Nirvana Yayınları– 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

Program Kazanımları
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
1) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
4) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 3
5) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma 3
6) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır.
7) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
10) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
11) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
12) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
13) Üç dönem öğrendikleri kazanımları bir proje üreterek bilgi birikimlerini grafik sanatı olarak sunacaklardır. They will present their knowledge as graphic art by producing a project with the achievements they have learned in three terms.
14) Final

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 40 % 40
Final 60 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 6 6 36
Uygulama 6 6 36
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 6 6 36
Final 6 6 36
Toplam İş Yükü 153