MFKM230 Basın Fotoğrafçılığıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MFKM230
Ders İsmi: Basın Fotoğrafçılığı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALPER ÇELİKEL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı haber fotoğrafının ve fotoğrafçılığının genel sorumlulukları ve etik kuralları üzerinde eğitim alarak yönlü olmadan ve aynı zaman da etik ve doğru haber fotoğrafını çekmeyi hedefleyeceklerdir.
Dersin İçeriği: Bu ders, fotoğrafçı ya da fotomuhabir olarak fotoğraf üretirken dikkat etmesi gereken unsurlar, basın fotoğraflarının gazetelerde yer alma süreçleri, editörlerin fotoğrafları seçerken dikkat ettiği kriterler ve gazetelerde yer alan fotoğrafların kamuoyuna etkisi, kullanılacak fotoğrafların propaganda yapabilme özelliklerini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Profesyonel gazetecilik ve basın fotoğrafçılığı temellerini öğrenecektir.
2) •Haber kavramını açıklayabilecektir.
3) • Haber, toplum, siyaset ve kültür arasındaki ilişkiyi tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Haber toplama yöntemini öğrenebilecek ve uygulayabilecektir.
2) Haber yazma yöntem ve teknikleri uygulanacaktır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Tanışma ve dersin içeriğinin anlatılması Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
2) • Basın fotoğrafı ve haber ilişkisi • Basın fotoğrafçılığının kullanım alanları Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
3) Haberin temel unsurları, haberin özellikleri, 5N1K kavramı Basın fotoğrafçılığındaki temel yaklaşımlar Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
4) • Basın fotoğrafının kısa tarihi ve sosyal olaylardaki etkisi Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
5) Birincil ve ikincil haber kaynakları,haber oluşturma ve haber yakalama Ders materyalleri haftalık olarak verilecek
6) Sahada uygulamalı çalışma, Haber arama, oluşturma ve haberi fotoğrafla besleme, güçlendirme
7) Sahada uygulamalı çalışma, Haber arama, oluşturma ve haberi fotoğrafla besleme, güçlendirme
8) ARA SINAV
9) Basın Fotoğrafçılığı ve Türleri Haber Fotoğrafçılığı Yazar: Özer Kanburoğlu Bölüm 9: Haber Fotoğrafının Genel Özellikleri ve Kategorileri
10) Belgesel Fotoğrafçılığının gelişimi, Foto-röportaj Basın Fotoğrafçılığı Yazar: Pierre Jean Amar Bölüm 2 Belgesel Fotoğraf ve Fotoröportaj Yazar: Özcan Yurdalan
11) Basın ve Belgesel Fotoğrafçılığında Kullanılan Temel Teknikler ve Ekipmanlar Haber Fotoğrafçılığı Yazar: Özer Kanburoğlu Bölüm 11: Günümüzde Haber Fotoğrafçılığında Kullanılan Ekipmanlar
12) Proje öncesi çalışma
13) Proje öncesi çalışma
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haber Fotoğrafçılığı-Özer Kanburoğlu-Say Yayınları / Fotoğraf Dizisi-İstanbul, 2013
Diğer Kaynaklar: Suat Gezgin, Basında Fotoğrafçılık, Der Yayınlan, İstanbul, 1994
Nazif Topçuoğlu, İyi Fotoğraf Nasıl Oluyor Yani?, İstanbul, Yapı Kredi Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 3 42
Arazi Çalışması 7 3 21
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 3 21
Sunum / Seminer 2 1 2
Proje 4 1 4
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 1 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 139