TIP508 Beyin Cerrahisiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Tıp Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıp
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: TIP508
Ders İsmi: Beyin Cerrahisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BERRİN ZÜHAL ALTUNKAYNAK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, nöroşirürjik hastalıkların muayene teknikleri ve tanı yöntemlerinin yanı sıra tıbbi ve cerrahi yaklaşımların endikasyonlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği: Nöroşirürji'ye Giriş Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Nörofizyoloji Radyolojik Temel Bilgiler Kısa Nörolojik Muayene Kritik Hasta Bakımı Temel Bilgileri Kafa İçi Basınç Artması Sendromu Hidrosefali Kafa Travması Tanı ve Tedavisi Beyin Urları Tanı ve Tedavisi Serebro-vasküler Hastalıklar Tanı ve Tedavisi Merkezi Sinir Sisteminde Moleküler ve Kök Hücre Biyolojisi Nöroanestezi Prensipleri Öğrenci Semineri Pratik (Ameliyathane – Nöroanestezi)
Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Omurga Travması Tanı ve Tedavisi Non-travmatik Omurga ve Omurilik Hastalıklarında Tanı ve Tedavi Mecmua Kulübü Öğrenci Semineri Omurga ve Omurilik Urlarında Tanı ve Tedavi Pratik (Ameliyathane) Çocukluk Çağı Omurga Rahatsızlıkları Tanı ve Tedavisi Kraniosinostoz Tanı ve Tedavisi Pratik (Poliklinik) Kranyal Gelişimsel Anomaliler'de Tanı ve Tedavi Pratik (Video Saati) Periferik Sinir Yaralanması ve Tuzaklanması Tanı ve Tedavisi
Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) İntrakranyal urlar için Radyoterapi Epilepsi Cerrahisi Fonksiyonel Nöroşirürji Mecmua Kulübü Pratik (Ameliyathane) Ağrı Cerrahisi Yazılı ve Sözlü Sınav

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1)  Sık görülen nöroşirurjik hastalıkları tanır.
2)  Sık görülen nörolojik şikayetler için ayırıcı tanı oluşturur.
3)  Nörolojik muayene yapar ve yorumlar, klinik bilgi ve nörolojik muayene üzerine lezyon lokalizasyonu yapabilir.
4)  Sık görülen nörolojik şikayetlere yaklaşım ve değerlendirilme için pratik bir yaklaşım öğrenir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1)  Nöroşirurji hastasını ameliyat için hazırlayabilir
2)  Nörolojik teşhis yöntemlerinin endikasyonlarını bilir ve yorumlar (örn., EEG, EMG, lumbar ponksiyon, BT ve MR görüntüleme, anjiyoloji, patolojik incelemeler)
3)  Beyin ve sinir cerrahisi ile ilgili acil durumları tanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nöroşirürji'ye Giriş Merkezi Sinir Sistemi Anatomisi Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Nörofizyoloji Radyolojik Temel Bilgiler Kısa Nörolojik Muayene Kritik Hasta Bakımı Temel Bilgileri Kafa İçi Basınç Artması Sendromu Hidrosefali Kafa Travması Tanı ve Tedavisi Beyin Urları Tanı ve Tedavisi Serebro-vasküler Hastalıklar Tanı ve Tedavisi Merkezi Sinir Sisteminde Moleküler ve Kök Hücre Biyolojisi Nöroanestezi Prensipleri Öğrenci Semineri Pratik (Ameliyathane – Nöroanestezi)
2) Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) Omurga Travması Tanı ve Tedavisi Non-travmatik Omurga ve Omurilik Hastalıklarında Tanı ve Tedavi Mecmua Kulübü Öğrenci Semineri Omurga ve Omurilik Urlarında Tanı ve Tedavi Pratik (Ameliyathane) Çocukluk Çağı Omurga Rahatsızlıkları Tanı ve Tedavisi Kraniosinostoz Tanı ve Tedavisi Pratik (Poliklinik) Kranyal Gelişimsel Anomaliler'de Tanı ve Tedavi Pratik (Video Saati) Periferik Sinir Yaralanması ve Tuzaklanması Tanı ve Tedavisi
3) Pratik (Servis Viziti) Pratik (Haftalık Olgu Toplantısı) İntrakranyal urlar için Radyoterapi Epilepsi Cerrahisi Fonksiyonel Nöroşirürji Mecmua Kulübü Pratik (Ameliyathane) Ağrı Cerrahisi Yazılı ve Sözlü Sınav

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handbook of Neurosurgery 7th edition Edition, 2010 Mark S. Greenberg Thieme Publishers New York ISBN-13: 978-1604063264, ISBN-10: 1604063262
Neurosurgery Board Review: Questions and Answers for Self-Assessment Dec 23, 2015, Thieme Publishers, by Cargill H. Alleyne and M. Neil Woodall, New York, ISBN-13: 978-1626231047
ISBN-10: 1626231044
Diğer Kaynaklar: Handbook of Neurosurgery 7th edition Edition, 2010 Mark S. Greenberg Thieme Publishers New York ISBN-13: 978-1604063264, ISBN-10: 1604063262
Neurosurgery Board Review: Questions and Answers for Self-Assessment Dec 23, 2015, Thieme Publishers, by Cargill H. Alleyne and M. Neil Woodall, New York, ISBN-13: 978-1626231047
ISBN-10: 1626231044

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

6

2

5

7

Program Kazanımları
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar.
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir.
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir.
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular.
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular.
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir.
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur,
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir.
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır,
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar.
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. 5
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. 5
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. 5
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. 5
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. 4
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar 4
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. 5
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar 4
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, 5
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. 5
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar 5
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, 5
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. 5
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir 5
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Uygulama 12 5 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 124