Dersin Amacı: |
Öğrenci, sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları, sınıf içi iletişim ve etkileşim ilkelerini, sınıf yönetimine ilişkin planlı çalışmanın önemi ve yararlarını anlayabilmeli ve öğretimi planlayabilmelidir. Ayrıca sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenleri ve öğretimi düzenlemedeki önemini kavrayabilmelidir. |
Dersin İçeriği: |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıf disiplinini sağlama noktasındaki farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler). |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sınıf Yönetimi nedir? |
yok |
2) |
Disiplin ve Sınıf Yönetimi |
yok |
3) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler |
yok |
4) |
Öğrenci Davranışlarını Etkileyen Etmenler. Toplumsal Çevre, Toplumsal Değişme ve Öğrenci Davranışları |
yok |
5) |
Sınıfta Kişilerarası Olumlu İlişkiler Kurma |
yok |
6) |
Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi |
yok |
7) |
Sınıfta Olumlu Öğretmen Öğrenci İlişkisi Kurma |
yok |
8) |
vize |
yok |
9) |
Sınıf Yönetiminde Öğrencileri Güdülemenin Önemi |
yok |
10) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
11) |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi |
yok |
12) |
Sınıf Kuralları ve İşlemleri |
yok |
13) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
14) |
Öğretim Yöntemi Becerileri |
yok |
15) |
final |
yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
2 |
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
2 |
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
3 |
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
2 |
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
3 |
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
1 |
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
3 |