Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eleştirel ve Analitik düşünmeye ilişkin Temel kavramlar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
2) |
Eleştirel ve Analitik düşünmenin önemi ve özellikleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
3) |
Eleştirel ve Analitik düşünme arasındaki ilişki ve farklılıklar |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
4) |
Eleştirel ve Analitik düşünmede temel süreçler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
5) |
Eleştirel ve Analitik düşünme becerileri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
6) |
Düşünceye etki eden faktörler |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
7) |
Eleştirel düşünmede dil ve mantık |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
8) |
arasınav |
|
9) |
Analitik düşünmede dil ve mantık, |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
10) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
11) |
Eleştirel düşünmede mantık yanlışları: totolojiler, çıkarımlar, kanıtlamalar; |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
12) |
Günlük metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
13) |
Felsefi metinler üzerinde eleştirel düşünme incelemeleri ve çözümlemeleri |
İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
14) |
Genel değerlendirme |
. |
15) |
final |
. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
Orhan Özdemir, Eleştirel Düşünme, Kriter Basın Yayın Dağıtım, İstanbul, 2008.
Ahmet Kurnaz, Eleştirel Düşünme Öğretimi Etkinlikleri Planlama - Uygulama ve Değerlendirme, Eğitim Kitabevi, 2013.
Birsel Ayberk, Örneklerle Düşünme ve Eleştirel Düşünme, Nobel Kitabevi, Ankara, 2010.
Gerald M. Nosich, Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2012.
Raymond Geuss, Eleştirel Teori, (çev. Ferda Keskin), Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2013. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
P1. Alandaki sorunlara çözüm üretebilmek amacıyla bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırma yapabilme. |
|
2) |
P2. Alanda geçerli olan bir yabancı dili; bilgiye ulaşma, bilgiyi yazılı ve sözlü olarak paylaşma ve üretme düzeylerinde kullanabilme ("European Language Portfolio Global Scale1, Level B1). |
|
3) |
P3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
4) |
P4. Evrensel, yerel ve kültürel değerlerin korunması, insan ve hayvan hakları, çevre koruma konularında yeterli bilince sahip olma ve mevcut sorunları anlayıp çözümleyebilme. |
|
5) |
P5. İnsan gelişimine ilişkin temel kuramsal yaklaşımları bilerek, temel gelişim özelliklerini ayırt edebilme. |
|
6) |
P6. Farklı kültürlere duyarlılık kazanarak, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde farklılıkları kabul edebilme ve saygı duyabilme. |
|
7) |
P7. Eğitim bilimlerinin temel kuramlarından ve eğitimsel gelişimi sağlamada rehberlik ve psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarından faydalanabilme. |
|
8) |
P8. Psikolojik danışma alanındaki kavram ve bilimsel yöntemleri değerlendirebilme, uygulayabilme ve yorumlayabilme. |
|
9) |
P9. Psikolojik danışma ve rehberlik uygulama sürecinde danışanlarla yapıcı, etik, güvenli bir ilişki kurabilme ve etkin dinleme becerilerini kullanarak danışanın ihtiyacına uygun yaklaşım biçimini kullanabilme. |
|
10) |
P10. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik sürecini başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme. Grupla psikolojik danışma ve rehberlik kuram ve yaklaşımlarını bilme ve uygulayabilme. |
|
11) |
P11. Bireyi tanıma teknikleri kullanarak, bireyi tanıyabilme. |
|
12) |
P12. Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirebilme ve değerlendirebilme. |
|