BST495 Ağ Yönlendirme ve Anahtarlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST495
Ders İsmi: Ağ Yönlendirme ve Anahtarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AZİZ BEKTAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. DENİZ TAŞKIN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrenciye; ağ yapısını oluşturabilme, yerel alan ağ (LAN) sistemlerini, geniş alan ağ (WAN) sistemlerini ve kablosuz ağları yönetebilme, ağ simülasyonu yapabilme, uygun ethernet standardını belirleyebilme, ağ güvenliğini sağlayabilme İnternet protokolünü kullanabilme, ağı alt ağlara bölebilme, ağ hizmetlerini ve yönlendiricileri yönetebilme, yönlendirme yapma yeterliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: TCP/IP iletişim protokolleri, Network cihazlarının yönetilmesi ve sorun giderilmesi, gerçek zamanlı switch konfigürasyonu, anahtarlama yöntemleri, OSI 2. Katman protokollerinin konfigürasyonu, sorun giderilmesi ve zafiyetleri,
yedekli yol dizaynları, gerçek zamanlı router konfigürasyonu, vlan yönlendirilmesi, router içinde saklı route tablolarının doğrulanması, metrik değerleri, ip trafiğinin en iyi şekilde teslim edilmesi, dinamik yönlendirme protokollerinin konfigürasyonu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yönlendiriciyi yapılandırmak.
2) Yönlendirici yazılımını kullanmak
3) Temel yönlendirmeleri yapmak
4) Yönlendirme şeklini belirlemek
5) Uzaklık vektörü iletişim kuralı ile yönlendirme yapmak
6) Link-state iletişim kuralı ile yönlendirme yapmak
7) Vlan ve Trunk konfigurasyonu yapmak.
8) Dhcp servisini tanımak ve konfigurasyon yapmak
9) IPv6 temelleri ve konfigurasonu yapma
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerçek zamanlı switch konfigurasyonu Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
2) Duplex-mode, speed, Mdix, CSMA/CD, CSMA/CA Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
3) Vlan-Trunk Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
4) DTP, Native Vlan, CDP/LLDP Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
5) STP, Port Durumları Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
6) STP Port Rolleri, Route Bridge seçimi Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
7) Etherchannel Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
8) Ara Sınav
9) Gerçek zamanlı router konfigurasyonu Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
10) Inter-Vlan routing Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
11) Static routing, Dynamic routing Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
12) OSPF konfigürasyonu, OSPF Paket türleri, OSPF pasif interface, Def. Route dağıtma, OSPF metric hesaplama Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
13) EIGRP konfigürasyonu, EIGRP Paket türleri, EIGRP pasif interface, Def. Route dağıtma, EIGRP metric hesaplama Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar
14) RIPv2 konfigürasyonu, RIPv2 Paket türleri, RIPv2 pasif interface, Def. Route dağıtma, RIPv2 metric hesaplama Projeksiyon, Bilgisayar, Kaynak Kitaplar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Computer Networks, Andrew S. Tanenbaum, David J. Wetherall, Peorson, 2011
Diğer Kaynaklar: Computer System and Network Security, Gregory B. White, Eric A. Fisch, Udo W.
Pooch, Washington, 1996
Introduction to Computer Networks and Cybersecurity, Chwan-Hwa (John) Wu, J.David Irwin, 2013
Cisco NetAcademy Modules

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 3
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 42 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 590