ODY209 İşitme Cihazlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Odyometri (İkinci Öğretim)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyometri (İkinci Öğretim)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ODY209
Ders İsmi: İşitme Cihazları
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL
Dersi Veren(ler):










Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı işitme kaybı varlığında kullanılacak işitme cihazları ve rehabilitasyon süreci ile ilgili genel bilgiler vererek amplifikasyon sürecine dair bilgi ve deneyim kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: İşitme cihazıyla rehabilite edilebilen ve edilemeyen işitme kayıpları,
İşitme cihazı tanım ve tarihçesi,
İşitme cihazının temel parçaları,
İşitme cihazı tipleri,
İşitme Cihazının Elektroakustik Özellikleri,
Gerçek Kulak Ölçümleri (REM)
Akustik Modifikasyonlar,
Spesifik gruplarda işitme cihazı uygulaması,
İşitme Cihazı Adaylığı,
İşitsel İmplantlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşitme cihazlarına ilişkin temel bilgileri açıklar.
2) İşitme cihazlarının tiplerini ve özelliklerini tanımlar.
3) Amplifikasyon sistemlerine ait özel ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar.
4) İşitme cihazı kullanıcısının işitme cihazından gördüğü faydayı değerlendirme yöntemlerini açıklar.
5) İşitsel implantları tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İşitme kaybına uygun işitme cihazını seçimini ve cihazı programlamayı açıklar.
2) Özel gruplarda (işitme kayıplı çocuk/yetişkin/geriatric grup) işitme cihazı seçim ve uygulama prensiplerinin farklılıklarını açıklar.
3) İşitme cihazı uygulamalarında mesleki etik ilkelere uygun şekilde hareket eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşitme ve İşitme Kaybı. Ders notları.
2) İşitme Cihazlarının Tarihçesi. Ders notları.
3) İşitme Cihazı Komponentleri. Ders notları.
4) İşitme Cihazı Tipleri. Ders notları.
5) İşitme Cihazı Tipleri. Ders notları.
6) İşitme Cihazı Adaylığı Değerlendirilmesi. Ders notları.
7) İşitme Cihazı Algoritmaları. Ders notları.
8) Ara sınav. Ders notları.
9) İşitme Cihazının Elektroakustik Özellikleri. Ders notları.
10) İşitme cihazı performans değerlendirmeleri. Ders notları.
11) Kulak Kalıbı ve Özellikleri. Ders notları.
12) İşitme Cihazı Uygulamasında Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri Ders notları.
13) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
14) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
15) Genel sınava hazırlık. Ders notları.
16) Genel sınav. Ders notları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Dillon, H. (2008). Hearing aids. Hodder Arnold.
2. Mueller, H. G., & Jorgensen, L. E. (2019). Hearing aids for speech-language pathologists: A guide to modern rehabilitative audiology. Plural Publishing.
3. Ricketts, T. A., Bentler, R., & Mueller, H. G. (2017). Essentials of modern hearing aids: Selection, fitting, and verification. Plural Publishing.
4. Odyoloji, Prof. Dr. Ahmet ATAŞ, Dr. Eyyup KARA, Prof. Dr. Haydar Murat YENER. IUC University Press, 2024.
5. Ders hocasının paylaştığı makaleler ve ders notları.
Diğer Kaynaklar: 1. Dillon, H. (2008). Hearing aids. Hodder Arnold.
2. Mueller, H. G., & Jorgensen, L. E. (2019). Hearing aids for speech-language pathologists: A guide to modern rehabilitative audiology. Plural Publishing.
3. Ricketts, T. A., Bentler, R., & Mueller, H. G. (2017). Essentials of modern hearing aids: Selection, fitting, and verification. Plural Publishing.
4. Odyoloji, Prof. Dr. Ahmet ATAŞ, Dr. Eyyup KARA, Prof. Dr. Haydar Murat YENER. IUC University Press, 2024.
5. Ders hocasının paylaştığı makaleler ve ders notları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

6

7

3

4

8

Program Kazanımları
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır.
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır.
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır.
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler.
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır.
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir.
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar.
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır.
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri ile ilgili temel düzeydeki bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisini etkin şekilde kullanır. 5
2) Mesleği ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve sorunları tanımlar, çözüm için sorumluluk alır. 4
3) Çalışma ortamında karşılaştığı mesleki sorunları belirler ve problemleri çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. 4
4) Yaşam boyu öğrenme bilinci içerisinde mesleği ile ilgili konularda uygun analiz ve yöntemleri belirler. 5
5) Odyometri ile ilgili konulardaki temel bilgi ve becerilerini kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 5
6) Mesleğinin gerektirdiği görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik ilkelere, demokrasiye ve insan haklarına uygun davranır. 5
7) İlgili diğer disiplinlerle uyum içerisinde ve etkin bir şekilde çalışarak sorumluluk üstlenir. 5
8) İşitme ve denge alanında temel değerlendirme yöntemlerini etkin şekilde belirler, uygular ve sonuçlarını açıklar. 5
9) Mesleği ile ilgili güncel bilgi, yöntem ve teknolojik gelişmeleri takip eder ve işbirliği içinde kullanır. 5
10) Mesleği ile ilgili konularda toplumsal farkındalık çalışmalarında sorumluluk üstlenir, toplum sağlığının korunmasına ve geliştirilmesine katkı sağlar. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 6 4 24
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 165