MHIT126 Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHIT126
Ders İsmi: Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: ÖĞRENCİLERİN İŞLETMELERDE MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN PAZARLAMA, SATIŞ VE HEDEF KİTLELERLE UZUN SÜRELİ SAĞLIKLI İLİŞKİLER KURMAK AÇISINDAN ÖNEMİNİ ÖĞRENMELERİNİ SAĞLAMAK.
Dersin İçeriği: Müşteri İlişkileri Yönetimi KAVRAMININ ÖNEMİNİ BİLİR
MÜŞTERİLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM KURMAYI BİLİR
Müşteri KAZANMA VE ELDE TUTMA ÇALIŞMALARINI TASARLAYABİLİR.
Müşteri ŞİKAYETLERİNİ YÖNETEBİLİR.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Müşteri İlişkileri Yönetimi KAVRAMININ ÖNEMİNİ BİLİR
2.1) MÜŞTERİLERLE SAĞLIKLI İLETİŞİM KURMAYI BİLİR
2.2) Müşteri KAZANMA VE ELDE TUTMA ÇALIŞMALARINI TASARLAYABİLİR.
2.3) Müşteri ŞİKAYETLERİNİ YÖNETEBİLİR.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müşteriler ile iletişim kurmak
2) Müşteriler ile iletişim kurmak-2
3) Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak -1
4) Müşterilerin sınıflandırılmasına yardımcı olmak -2
5) Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -1
6) Online tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -2
7) Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -1
8) Geleneksel tüketici davranışları ile ilgili bilgileri yorumlamak -2
9) Randevu düzenlemek ve izlemek -1
10) Müşteriyi ağırlamak
11) Müşteri değeri yaratmak konusunda katkı sağlamak
12) Müşteri memnuniyetinin ölçümüne katkı sağlamak
13) Müşteri şikayetleri yönetimine katkı sağlamak
14) SINAV ÖNCESİ HAZIRLIK GENEL TEKRAR
15) SINAV

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: ODABASI Y. SATISTA VE PAZARLAMADA MUSTERI ILISKILERI YONETIMI, SISTEM YAYINCILIK, 2007. ARGAN M, YILMAZ RA, ERSOY NF, BARIS G, UYGUN M, PERAKENDECILIKTE MUSTERI ILISKILERI YONETIMI, ANADOLU UNIVERSITESI YAYINLARI, 2013. BAKIRTAS H, YILMAZ RA, OZMEN M, BARIS G, MUSTERI ILISKILERI YONETIMI, ANADOLU UNIVERSITESI YAYINLARI, 2013.
Diğer Kaynaklar: İNTERNET

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 4
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 4
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Sosyal Faaliyet

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 10
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Final 1 1
Toplam İş Yükü 43