Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB101 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZGÜN ARIN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel tasarım düşünce ve üretim süreçlerini kavratarak mimari tasarıma giriş yapmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | 2 boyutlu kavramlardan 3 boyutlu kavramlara geçiş sürecinin geliştirilmesi. Nokta, çizgi, form, doku, örüntü, renk, ritim gibi temel tasarıma başlangıç kavramları. Çeşitli malzemelerle örüntü oluşturma denemeleri, Formun 2D/3D algılanmasına ve dışavurumuna ilişkin çalışmalar. İnsan bedeni ve oran/ölçü ve ölçülendirme çalışmaları. Mimari tasarımda desen ve perspektif çalışmaları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtılması ve giriş, kent ve sanatla buluşma | Gezi- Bienal gezisi |
2) | Nokta ve çizgi | Çizim egzersizleri |
3) | Nokta ve çizgi | Çizim ve kolaj egzersizleri |
4) | Form | 3 boyutlu tasarıma giriş |
5) | Doku/örüntü | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
6) | Örüntü ve strüktür | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
7) | Örüntü ve strüktür | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
8) | 1.Ara jüri | |
9) | Malzeme- Örüntü- Strüktür-Modülarite | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
10) | Malzeme- Örüntü- Strüktür-Modülarite | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
11) | Malzeme- Örüntü- Strüktür-Modülarite | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
12) | İnsan bedeni-oran-ölçü | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
13) | İnsan bedeni-oran-ölçü | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
14) | İnsan bedeni-oran-ölçü | 2 ve 3 boyutlu tasarım çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Yürütücüsünün Ders Notları ve Görselleri |
Diğer Kaynaklar: | Ders Yürütücüsünün Ders Notları ve Görselleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 14 | % 10 |
Arazi Çalışması | 5 | % 10 |
Projeler | 3 | % 10 |
Ara Juri | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 2 | % 10 |
Final | 1 | % 20 |
Final Pratik | 1 | % 10 |
Yazma Ödev Dosyası | 10 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 16 | 224 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 11 | 55 |
Proje | 3 | 8 | 24 |
Ödevler | 10 | 5 | 50 |
Ara Juri | 2 | 10 | 20 |
Juri | 2 | 16 | 32 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 421 |