Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB122 | ||||||||
Ders İsmi: | İnsan ve Toplum Bilimleri-2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MİMB121 - İnsan ve Toplum Bilimleri-1 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi İLKER ÇAYLA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı tarihte insan gelişiminin evrimsel evrelerinin özellikleri ve dinamikleri değişikliklerin etkenlerini analiz etmek. İnsan gelişiminin göstergelerini sosyal, ekonomik ve kültürel açıdan tartışmak ve teknolojik yenilikler sosyal refah ve eşitsizlikler arasındaki ilişkiyi incelemektir. |
Dersin İçeriği: | Sosyal Evrim. Toplum çeşitleri: Avlayıcı ve toplayıcı, tarım, sanayi ve sanayi sonrası toplumlar. Teknolojik yenilik, zenginlik, güç ve eşitsizlik. İlerleme Çatışkıları. Tarım Devrimi, Sanayi Devrimi, Demokratik devrimler. Gelişme ve özgürlük. Kültür ve sosyal yapı. Teknolojik sebepçilik ve eleştirisi. Günümüz dünyasında insan gelişimi. Gelişmekte olan toplumlarda bilişim ve iletişim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Modern toplumun oluşumunun arkaplanı | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
2) | Giriş: Modern toplumsal teori ve sosyoloji | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Birinci bölüm, s. 21-61 arası |
3) | Karl Marx’ın sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Üçüncü bölüm s. 87-123 arası |
4) | Emile Durkheim’nı sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Beşinci bölüm, s. 147-181 arası |
5) | Georg Simmel’in Sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Sekizinci bölüm, s. 237-263 arası |
6) | Max Weber’in Sosyolojisi | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları, Dördüncü bölüm, s. 123-147 arası |
7) | Ara Sınav | |
8) | Frankfurt Ekolü ve Eleştirel Teori | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
9) | Theodor W. Adorno I: Kültür Endüstrisi | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
10) | Theodor W. Adorno II: Kültür Endüstrisi | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 260-281 |
11) | Michel Foucault I: İktidar ve Direnme | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 52-100 |
12) | Michel Foucault II: İktidar ve Direnme | Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları, VII. Bölüm s. 52-100 |
13) | Pierre Bourdieu I: Habitus ve Alan | David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları, s. 137-201 |
14) | Pierre Bourdieu II: Kültürel Sermaye | David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları, s. 263-301 |
Ders Notları / Kitaplar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Bryan S. Turner, Klasik Sosyoloji, İletişim Yayınları Steven Best-Douglas Kellner, Postmodern Teori, Ayrıntı Yayınları David Swartz, Kültür ve İktidar, İletişim Yayınları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 2 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 2 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Ödev | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 30 |
Sunum | 2 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 2 | 8 | 16 |
Juri | 1 | 2 | 2 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 60 |