Dersin Amacı: |
Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
yok |
2) |
Mimarlığın İstilası / Mezopotamya Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
3) |
Mısır Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
4) |
Anadolu ve Hitit Mimarlığı |
M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
|
5) |
Urartu, Lidya, Likya Mimarisi, Minos ve Miken Mimarisi |
M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık). |
6) |
Antik Yunan Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
7) |
Roma Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
8) |
Doğu Roma / Bizans Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
9) |
ARA SINAV |
YOK |
10) |
Erken Ortaçağ Mimarisi |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
11) |
Romanesk Mimari |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
12) |
Gotik mimari |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
13) |
Rönesans Mimarlığı |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
14) |
Barok Mimari |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT).
M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
|
Diğer Kaynaklar: |
Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).
Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT).
M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
5 |
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
5 |
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
5 |
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
5 |
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
5 |