MİMB124 Mimarlık Tarihi ve Kuramı-1İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB124
Ders İsmi: Mimarlık Tarihi ve Kuramı-1
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler): Ar.Gör. İREM YERGÜN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir.
Dersin İçeriği: Bu ders Tarih Öncesi Dönemi Mimarlığından başlayarak Orta Çağ Dönemi Mimarlığına kadar, Mezopotamya Mimarlığı, Mısır Mimarlığı, Anadolu’daki ilk yerleşimler ve Hitit Mimarlığı, Frig, Urartu, Lidya, Likya Mimarlıkları, Minos ve Miken Mimarlığı, Antik Yunan Mimarlığı, Pers ve Sasani Mimarlığı, Etrüsk ve Roma Mimarlığı, Doğu Roma/Bizans Mimarlığı, ve Romanesk ve Gotik Mimarlığına odaklanarak, ders tartışmalarla yürütülecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mimarlık, siyaset, toplum ve teknik arasındaki ilişkileri anlama.
2) Sanayi devrimi öncesinde Avrupa mimarisi hakkında bilgi sahibi olma
3) Sanayi devrimi öncesinde yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Mimarlığın İstilası / Mezopotamya Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
3) Mısır Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
4) Anadolu ve Hitit Mimarlığı M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
5) Urartu, Lidya, Likya Mimarisi, Minos ve Miken Mimarisi M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
6) Antik Yunan Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
7) Roma Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
8) Doğu Roma / Bizans Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
9) ARA SINAV YOK
10) Erken Ortaçağ Mimarisi Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
11) Romanesk Mimari Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
12) Gotik mimari Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
13) Rönesans Mimarlığı Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).
14) Barok Mimari Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins). Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).

Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).

Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT).

M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).
Diğer Kaynaklar: Leland M. Roth, 1993, Undrestanding Architecture: Its Elements, History and Meaning (New York: Harper Collins).

Kostof, Spiro,1995, A History of Architecture: Settings and Ritualsn(New York Oxford: Oxford University Press).

Banister Fletcher, A history of architecture on the comparative method (London : Batsford NOT_IN_COPYRIGHT).

M. Gü Akdeniz, 2016, Tarih Öncesive İlk Çağ Mimarlığı (İstanbul: İdeal Kültür ve Yayıncılık).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 1 % 35
Sunum 1 % 15
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 1 8 8
Juri 4 2 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60