MİMB202 Mimari Tasarım-2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB202
Ders İsmi: Mimari Tasarım-2
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 14 9 10
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: MİMB201 - Mimari Tasarım-1 | MİMB242 - Yapı-Teknoloji-3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT ÖZBİL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AHMET ŞEVKİ OMAĞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim öğretim programında tanımlanan bu disiplinler kapsamında bağımsız olarak yapılacak bütünleşik çalışmanın amacı,toplu konut bağlamında çalışarak, mimar adaylarının araştırma, tasarlama ve yaratma becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği: Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) 1- Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri,
2) 2- Tarih, Kuram, Kültür, Sanat bilgi ve becerileri,
3) 3- Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri,
4) 4- Teknoloji bilgi ve becerileri
5) 5- Meslek ortamı bilgi ve becerileri,
6) 6- Birlikte çalışma becerileri
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış, tanışma, Verilen Konu ve Alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği
2) Seçilen arsa ile ilgili bilgi edinme ve araştırma alanının toplu olarak gezilmesi ve alan çalışması İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği
3) KONFERANS: Kentsel ölçekte seçilen alan üzerine yapılacak analizlerinin yönteminin tartışılması. “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan
4) KONFERANS ve atelye çalışması: Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan
5) KONFERANS ve atelye çalışması:, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan
6) Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 “Projeler Yapılar 1-Konutlar” YEM Yayınları (Ed) Burçin Yılmaz
7) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500,1/200
8) 1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200
9) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200
10) 2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 “Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen
11) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/200 “Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen
12) 2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200
13) KONFERANS ve atelye çalışması:, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50
14) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Evet
Diğer Kaynaklar: İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği
“Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan
“Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Sunum 1 % 20
Ara Juri 2 % 35
Final 2 % 20
Bütünleme Pratik 2 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Arazi Çalışması 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Ara Juri 2 8 16
Ara Sınavlar 4 8 32
Rapor Teslimi 1 120 120
Final 4 8 32
Toplam İş Yükü 540