Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB202 | ||||||||
Ders İsmi: | Mimari Tasarım-2 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MİMB201 - Mimari Tasarım-1 | MİMB242 - Yapı-Teknoloji-3 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi BÜLENT ÖZBİL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AHMET ŞEVKİ OMAĞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim öğretim programında tanımlanan bu disiplinler kapsamında bağımsız olarak yapılacak bütünleşik çalışmanın amacı,toplu konut bağlamında çalışarak, mimar adaylarının araştırma, tasarlama ve yaratma becerilerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış, tanışma, Verilen Konu ve Alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması | İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği |
2) | Seçilen arsa ile ilgili bilgi edinme ve araştırma alanının toplu olarak gezilmesi ve alan çalışması | İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği |
3) | KONFERANS: Kentsel ölçekte seçilen alan üzerine yapılacak analizlerinin yönteminin tartışılması. | “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan |
4) | KONFERANS ve atelye çalışması: Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 | “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan |
5) | KONFERANS ve atelye çalışması:, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 | “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan |
6) | Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 | “Projeler Yapılar 1-Konutlar” YEM Yayınları (Ed) Burçin Yılmaz |
7) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500,1/200 | |
8) | 1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | |
9) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | |
10) | 2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | “Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen |
11) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/200 | “Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen |
12) | 2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200 | |
13) | KONFERANS ve atelye çalışması:, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 | |
14) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 |
Ders Notları / Kitaplar: | Evet |
Diğer Kaynaklar: | İBB.İmar Yönetmeliği,Yangın Yönetmeliği,Deprem Yönetmeliği ve Engelliler için Tasarım Yönetmeliği “Kentsel Tasarıma Giriş” Sezen Aslan “Taşıyıcı Sistem Tasarımı” Görün Özsen |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Juri | 2 | % 35 |
Final | 2 | % 20 |
Bütünleme Pratik | 2 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 16 | 224 |
Ara Juri | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar | 4 | 8 | 32 |
Rapor Teslimi | 1 | 120 | 120 |
Final | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 540 |