MİMB302 Mimari Tasarım-4İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB302
Ders İsmi: Mimari Tasarım-4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 14 9 12
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: MİMB301 - Mimari Tasarım-3
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi MELODY SAFARKHANI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi BAHARAK TABİBİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Aşağıdaki hedefler üçüncü yıl stüdyoları için ortaktır:
1. Çoklu makro ve mikro ölçekler (1/5000 - 1/200 arası) arasında tutarlı geçişlerde analiz, planlama ve tasarım konusunda bilgi edinme; programın karmaşıklığı içinde alternatif ana plan fikirleri oluşturup çok işlevli kamu binaları tasarlamaya kadar her ölçeğin tam olarak ifade edilme becerisi.
2. Mimari tasarımda tutumların geliştirilmesi, bina yapımında ileri teknolojiler ve manuel ve bilgisayar destekli çizimler ve modeller için sunum teknikleri.
3. Tasarım kavram ve fikirlerinin sözlü ve görsel sunumunda gelişme.
4. Tasarım problemlerinin çevresel, sosyal, kültürel ve kentsel yönlere göre analizi
5. Tarihsel bağlamda yeni binaların tasarımında farkındalık gelişimi
Dersin İçeriği: Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri, 2- Tarih, Kuram, Kültür, Sanat bilgi ve becerileri, 3- Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri, 4- Teknoloji bilgi ve becerileri 5- Meslek ortamı bilgi ve becerileri,
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış, tanışma, Verilen konu ve alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması
2) Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
3) Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program İzdüşüm Yöntemleri – Eşlenik Dik İzdüşüm Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
4) Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/5000, 1/2000, 1/1000 Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
5) Atölye Çalışması, Kent Mekanı Tasarımı + Mimari Tasarım 1/5000, 1/2000, 1/1000 Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
6) 1.ESKİZ Calışması, Mimari tasarım Ölçek:1/5000,1/2000,1/1000 ve Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları
7) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000
8) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000
9) 1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000
10) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500
11) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500
12) 2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200
13) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200
14) 2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ayfer Bartu ve Cenk Özbay, 2014, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar (İstanbul: Metis Yayınları).
Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).
Diğer Kaynaklar: Ayfer Bartu ve Cenk Özbay, 2014, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar (İstanbul: Metis Yayınları).
Uğur Tanyeli, 2017, Yıkarak Yapmak: Anarşist Bir Mimarlık Kuramı için Altlık (İstanbul: Metis Yayınları).

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Juri 2 % 35
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Arazi Çalışması 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Ara Juri 2 8 16
Ara Sınavlar 4 8 32
Juri 1 120 120
Final 4 8 32
Toplam İş Yükü 540