MİMB342 Yapı-Teknoloji-6İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB342
Ders İsmi: Yapı-Teknoloji-6
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SANAM AEINFAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. OSMAN BÜRGEHAN AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: MİMARLIK ÖĞRENİCİSİNE MEKAN TASARIMINDA BÜYÜK AÇIKLIK GEREKTİREN MEKANLARIN TASARIMINDA SEÇİLECEK STRÜKTÜRLER HAKKINDA GERÇEKÇİ YAKLAŞIMLAR EDİNMESİNİ SAĞLAMAK
Dersin İçeriği: SİSTEM TANIMI, SINIFLANDIRMA, ÇAĞDAŞ STRÜKTÜR SİSTEMLERİNİN OLUŞUM NEDENLERİ, YÜZEYSEL, UZAYSAL, ASMA GERME, VE ŞİŞİRME SİSTEMLERİN İRDELENMESİ

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) YARATICI DÜŞÜNCE
2) BİLGİ TOPLAMA, PROBLEM BELİRLEME, ANALİZ ETME, DEĞERLENDİRME
3) TASARIMDA ÜÇ BOYUTLU DÜŞÜNME YETENEĞİ
4) TASARIM ÇÖZÜMLERİNDE FARKLI ETKENLERİ AYIRT ETME, DEĞERLENDİRME VE STRATEJİ GELİŞTİRME YETENEĞİ
5) YAPIN TEKNİKLERİNDE BULUŞ VE GELİŞİMLERİ ANLAMA YETİSİ
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) SİSTEM TANIMI, STRÜKTÜR, KONSTRÜKSİYON, KAVRAMLARI, YAPILARIN SINIFLANDIRILMASI
2) ÇAĞDAŞ STRÜKTÜR SİSTEMLERİNİN OLUŞUMU, BÜYÜK AÇIKLIKLI YAPILAR
3) YÜZEYSEL TAŞIYICI SİSTEMLER, TANIMI SINIFLANDIRILMASI
4) DÜZLEM YÜZEYSEL SİSTEMLER, KATLANMIŞ PLAKLAR
5) EĞRİLİKLİ YÜZEYSEL SİSTEMLER-KABUKLAR
6) UZAY KAFES SİSTEMLERİ, TANIMI, SINIFLANDIRILMASI, YAPI BİLEŞENLERİ
7) DÜZ YÜZEYSEL UZAY KAFES SİSTEMLER
8) ARA SINAV
9) TONOZSAL VE KUBBESEL UZAY KAFES SİSTEMLER
10) ASMA- GERME STRÜKTÜRLER, SİSTEM BİLEŞENLERİ, NİTELİKLERİ, ÇALIŞMA İLKELERİ-MEMBRANLAR
11) PARALEL, IŞINSAL, KABLO AĞI VE ÇADIRSAL SİSTEMLER
12) ŞİŞİRME (PNÖMATİK) SİSTEMLER İLKE VE UYGULAMALARI
13) DÖNEM ÖDEVİ İNCELEME
14) DÖNEM ÖDEVİ İNCELEME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: YÜRÜTÜCÜ DERS NOTLARI
Diğer Kaynaklar: LECTURER NOTES

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 6 4 24
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 110