MİMB400 Güncel Tasarım Sorunlarıİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB400
Ders İsmi: Güncel Tasarım Sorunları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim öğretim programında tanımlanan eş koşullu çalışmanın amacı, Diploma projesi ile paralel, tasarım konusu ile ilişkili konuların okuma, yazma, sunum ve tartışma bağlamında mimar adaylarının doğrudan katılımı ile dersin yürütülmesidir.
Dersin İçeriği: Tasarım konusuna bağlı Blooms Taksonomi, Kentsel Dönüşüm ve Sit Alanları ile ilgili okumaların yapılarak sınıfta sunum ve tartışılmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, Yaratıcı Düşünme bilgisi ve tasarıma aktarma becerisi,
2) Tarih, Kuram, Kültür, Sanat bilgisi ve tasarıma aktarma becerisi,
3) Çevre, Kent, Toplum bilgisi ve tasarıma aktarma becerisi,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış, tanışma, Blooms taksonomi nedir ve ne için kullanılır. Tartışma Emre Aysu, ders notları
2) Blooms taksonomi gelişim /revizyon süreci. Tartışma Emre Aysu ders notları
3) Blooms taksonomi kademeleri. Tartışma Emre Aysu, ders notları
4) Kentsel dönüşüm nedir, gerekçeleri nelerdir. Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45
5) Tartışma yok
6) İstanbul kentsel dönüşüm alanları ve uygulamaları Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45
7) İstanbul kentsel dönüşüm alanları ve uygulamaları Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45
8) Sit Alanı ve çeşitleri nedir Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını Ankara, 2017
9) Tartışma yok
10) İstanbulda yer alan sit alanları. Sorunlar Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes. Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını Ankara, 2017
11) Tartışma Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. .Aksulu,I. Lecture notes .Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını , Ankara, 2017
12) Sit alanı koruma kullanma koşulları Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. .Aksulu,I. Lecture notes .Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını , Ankara, 2017
13) Tartışma yok
14) Genel değerlendirme yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kevin Lynch, 1974 The Image of the City, USA Harvard Collage press,.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015
.Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996.
.Aksulu,I. Lecture notes
.Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını
, Ankara, 2017

Diğer Kaynaklar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996.
Aksulu,I. Lecture notes
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 1 % 20
Ara Juri 2 % 35
Ara Sınavlar 1 % 10
Juri 1 % 20
Final 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 90
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 10
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 2 24
Proje 1 2 2
Ara Sınavlar 2 1 2
Juri 2 1 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60