Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB400 | ||||||||
Ders İsmi: | Güncel Tasarım Sorunları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim öğretim programında tanımlanan eş koşullu çalışmanın amacı, Diploma projesi ile paralel, tasarım konusu ile ilişkili konuların okuma, yazma, sunum ve tartışma bağlamında mimar adaylarının doğrudan katılımı ile dersin yürütülmesidir. |
Dersin İçeriği: | Tasarım konusuna bağlı Blooms Taksonomi, Kentsel Dönüşüm ve Sit Alanları ile ilgili okumaların yapılarak sınıfta sunum ve tartışılmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış, tanışma, Blooms taksonomi nedir ve ne için kullanılır. Tartışma | Emre Aysu, ders notları |
2) | Blooms taksonomi gelişim /revizyon süreci. Tartışma | Emre Aysu ders notları |
3) | Blooms taksonomi kademeleri. Tartışma | Emre Aysu, ders notları |
4) | Kentsel dönüşüm nedir, gerekçeleri nelerdir. | Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45 |
5) | Tartışma | yok |
6) | İstanbul kentsel dönüşüm alanları ve uygulamaları | Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45 |
7) | İstanbul kentsel dönüşüm alanları ve uygulamaları | Mimar İst. Sayı 17, sayı 25,sayı26,sayı 45 |
8) | Sit Alanı ve çeşitleri nedir | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını Ankara, 2017 |
9) | Tartışma | yok |
10) | İstanbulda yer alan sit alanları. Sorunlar | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes. Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını Ankara, 2017 |
11) | Tartışma | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. .Aksulu,I. Lecture notes .Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını , Ankara, 2017 |
12) | Sit alanı koruma kullanma koşulları | Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. .Aksulu,I. Lecture notes .Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını , Ankara, 2017 |
13) | Tartışma | yok |
14) | Genel değerlendirme | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Kevin Lynch, 1974 The Image of the City, USA Harvard Collage press,. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing. Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 .Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. .Aksulu,I. Lecture notes .Mardan, E., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Mimarlar Odası Yayını , Ankara, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Ahunbay, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, 1996. Aksulu,I. Lecture notes Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. SamerKaterji, MustafaÖzakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Juri | 2 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 10 |
Juri | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 90 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 10 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Juri | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 60 |