MİMB402 Diploma Projesi ve Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB402
Ders İsmi: Diploma Projesi ve Tezi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 14 9 18
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu: MİMB401 - Mimari Tasarım-5
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eğitim öğretim programında tanımlanan bu disiplinler kapsamında bağımsız olarak yapılacak bütünleşik çalışmanın amacı, mimarlık bölümündeki 4 yıllık eğitim ve öğretimin bütününü oluşturan tüm disiplin alanlarında, mimar adayının bağımsız olarak Uluslararası / Ulusal-MİAK kriterleri bağlamında gerekli bilgi, beceri ve gelişim düzeyine sahip olduğunu ve ‘’beklenen mesleki düzeye ulaştığını’’ kanıtlayan bir çalışmaya ulaştığını ortaya koymasının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Tasarım, Yaratıcı Düşünme, bilgi ve becerileri,
2) Tarih, Kuram, Kültür, Sanat bilgi ve becerileri,
3) Çevre, Kent, Toplum bilgi ve becerileri,
4) Teknoloji bilgi ve becerileri
5) Meslek ortamı bilgi ve becerileri,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış, tanışma, Verilen konu ve alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
2) KONFERANS-1 Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
3) KONFERANS-2 Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program İzdüşüm Yöntemleri – Eşlenik Dik İzdüşüm Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
4) KONFERANS-3 Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
5) KONFERANS-4 Atölye Çalışması, Kent Mekanı Tasarımı + Mimari Tasarım 1/5000, 1/2000, 1/1000, 1/500 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
6) 1.ESKİZ Çalışması, Mimari tasarım Ölçek:1/5000,1/2000,1/1000,1/500 ve Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
7) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
8) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
9) 1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
10) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
11) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
12) 2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
13) Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları
14) 2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012.
The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
SamerKaterji, Mustafa Özakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015
Diğer Kaynaklar: Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974
Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd.
Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977.
A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press.
Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer.
Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers.
Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing.
Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992.
Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994.
Samer Katerji, Mustafa Özakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ara Juri 2 % 35
Ara Sınavlar 2 % 20
Juri 2 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 16 224
Proje 1 120 120
Ara Sınavlar 4 8 32
Juri 2 8 16
Final 3 8 24
Toplam İş Yükü 528