Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MİMB402 | ||||||||
Ders İsmi: | Diploma Projesi ve Tezi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: |
MİMB401 - Mimari Tasarım-5 |
||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. MEHMET EMRE AYSU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eğitim öğretim programında tanımlanan bu disiplinler kapsamında bağımsız olarak yapılacak bütünleşik çalışmanın amacı, mimarlık bölümündeki 4 yıllık eğitim ve öğretimin bütününü oluşturan tüm disiplin alanlarında, mimar adayının bağımsız olarak Uluslararası / Ulusal-MİAK kriterleri bağlamında gerekli bilgi, beceri ve gelişim düzeyine sahip olduğunu ve ‘’beklenen mesleki düzeye ulaştığını’’ kanıtlayan bir çalışmaya ulaştığını ortaya koymasının sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Tüm bu bilgi ve becerilere temel alan, , kentsel ölçekten başlayan, tek yapı ölçeğine inen, kentsel tasarım, mimari tasarım, yapım teknikleri ve sistemleri, detaylandırma çalışmalarını içeren, takım çalışması ve işbirliği içinde ve bağımsız atölye çalışmasını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış, tanışma, Verilen konu ve alanı üzerine açıklama, Atölye çalışması | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
2) | KONFERANS-1 Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
3) | KONFERANS-2 Seminer / Alan Çalışmaları Sunumları, Tasarım Alanı Analizleri ve Araştırmaları, Bilişsel Haritalar, Bilişsel Görselleştirmeler, Sosyal Haritalama Çalışmaları, Kentsel / Mimari Senaryo, SWOT, Kentsel / Mimari Program İzdüşüm Yöntemleri – Eşlenik Dik İzdüşüm | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
4) | KONFERANS-3 Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları, Maket üzerinde eskizler 1/2000, 1/1000, 1/500 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
5) | KONFERANS-4 Atölye Çalışması, Kent Mekanı Tasarımı + Mimari Tasarım 1/5000, 1/2000, 1/1000, 1/500 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
6) | 1.ESKİZ Çalışması, Mimari tasarım Ölçek:1/5000,1/2000,1/1000,1/500 ve Atölye Çalışması, Öğrenci sunumları | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
7) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
8) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
9) | 1. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
10) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
11) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
12) | 2. ESKİZ ve Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/500, 1/200 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
13) | Atölye Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
14) | 2. JURİ Çalışması, Mimari tasarım + Öğrenim çıktıları Ölçek: 1/1000, 1/500, 1/200, 1/50 | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Emre Aysu, ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing. Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. SamerKaterji, Mustafa Özakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 |
Diğer Kaynaklar: | Kevin Lynch, The Image of the City, USA Harvard Collage press, 1974 Akin, Ö. 1986. Psychology of architectural design. London: Pion Ltd. Alexander, C., S. Ishikawa, and M. Silverstein. 1977. A pattern language: Towns, buildings, construction. New York: Oxford University Press. Cross, N. 2006. Designerly Ways of Knowing. London: Springer. Wiley Cross, N. 2011. Design Thinking: Understanding How Designers Think and Work. Berg Publishers. Robert, A., 2012. The Globalisation of Modern Architecture: The Impact of Politics, Economics and Social Change on Architecture and Urban Design Since 1990, Cambridge Scholars Publishing. Fischer, Alfred, New Life in Old Buildings, Karl Kraemer Verlag, Stuttgart & Zurich, 1992. Doğrusöz, F. Nesli Suda, Tarihi ve Özgün Çevrelerde Yeni Yapı Sorunu ve ‘Infill’ Olgusuna Farklı Yaklaşımlar, yüksek lisans tezi, İ.T.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul, 1994. Samer Katerji, Mustafa Özakça, Urban Transformation as a process for inner-city slums in Turkey, Atrium,vol.3, no.2,22-36,2015 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 5 |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Juri | 2 | % 35 |
Ara Sınavlar | 2 | % 20 |
Juri | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 80 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 20 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 16 | 224 |
Proje | 1 | 120 | 120 |
Ara Sınavlar | 4 | 8 | 32 |
Juri | 2 | 8 | 16 |
Final | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü | 528 |