MİMB441 Yapı-Teknoloji-7İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMB441
Ders İsmi: Yapı-Teknoloji-7
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SANAM AEINFAR
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. OSMAN BÜRGEHAN AYSU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencileri “Proje” fikri ve kavramı ile tanıştırmak ve Projeyi ve Proje Yönetimi’ni betimleyen temel konuları Mimari Tasarım ve İnşaat Projeleri süreçlerine odaklanarak anlatmaktır.
Dersin İçeriği: Mimari Proje Yönetimi disiplininin prensipleri ve temel bilgi öbekleri: Hedef / Kapsam, Bütünleşme, Zaman, Maliyet, Temin, Risk, İletişim, Kalite, İnsan Kaynakları (Gücü) Yönetimi başlıkları altında anlatılmaktadır. Yönetimin temel süreçleri olan planlama, uygulama ve kontrol süreçleri, yönetim fikri ve neden yönetime ihtiyaç duyulduğu örneklerle anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) 1- Proje fikri, kavramı tüm yönleri ile tanınacaktır. 2- Proje yönetiminin dokuz ana bilgi öbeği hakkında farkındalık oluşacaktır. 3- Bir proje tüzüğü hazırlayacak derecede proje kapsamı, süreci ve ihtiyaçları hakkında bilgi saihibi olunacaktır. Proje hedeflerini net olarak tanımlanabilecek ve mimari tasarım proje süreçlerinin takibine yönelik kontrol listeleri ve takip listeleri oluşturulabilecektir. 4- Proje yaşam dönemi kavramını anlayacak ve mimarın proje yaşam dönemi içerisindeki rolü pekişecektir. 5- Yalın fikirlerin mimari tasarım proje süreçlerine yansıtılabilir hale gelecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
1) GİRİŞ, KONUNUN TANITIMI Lecture 1: Proje Nedir? Özet: Geleneksel ve Çağdaş Proje Yönetimi Yaklaşımları, Fikirleri ve Teknikleri Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
2) Lecture 2: Proje Hedef ve Kapsam Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
3) Lecture 3: Proje Bütünleşme Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
4) Lecture 4: Proje Zaman Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
5) Lecture 5: Proje Maliyet Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
6) Lecture 6: Proje Temin / Sözleşme Yönetimi Lecture 7: Proje Risk Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
7) Lecture 8: Proje İletişim Yönetimi Lecture 9: Proje Kalite Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
8) Lecture 10: Proje İnsan Kaynakları Yönetimi Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
9) ARA SINAV (VİZE SINAVI) Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
10) Lecture 11: Mimari Proje Yönetimi’nde Liderlik Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
11) Dönem ödevleri ile ilgili tashihler Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
12) Vize Sınavı Olarak Verilen Dönem Ödevlerinin Teslimi Dersle ilgili genel değerlendirme / Soru ve Cevap Oturumu Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
13) OYUN TEORİSİ PRATİĞİ / MİMARİ PROJE STÜDYOLARI ile ilgili PROJE TASHİH OTURUMU I Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
14) OYUN TEORİSİ PRATİĞİ / MİMARİ PROJE STÜDYOLARI ile ilgili PROJE TASHİH OTURUMU II Proje Yönetimi ders notları ve The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
• Newell M. W., Preparing for The “Project Management Professional (PMP)” Certification Exam
• Proje Yönetimi ders notları/ Proje Yönetimi Ders Notları, https://archnotesof.blogspot.com/p/project-management.html
Diğer Kaynaklar: • The Project Management Body of Knowledge Book (PMI)
• Newell M. W., Preparing for The “Project Management Professional (PMP)” Certification Exam
• Proje Yönetimi Ders Notları, https://archnotesof.blogspot.com/p/project-management.html

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 10
Sunum 4 % 10
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 2 10 20
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 2 10 20
Rapor Teslimi 2 10 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 176