MAT117 Mimarlar İçin Matematikİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MAT117
Ders İsmi: Mimarlar İçin Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ASUMAN ÖZER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ASUMAN ÖZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, mantık ve matematiksel düşünme yetisi ile birlikte vektörler ve geometri ile ilgili temel matematiksel hesaplama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği: Mantık. Kartezyen Koordinatlar. Sayılar ve Fonksiyonlar. Uzay Geometrisi: Polar
Koordinatlar. Üç Boyutlu Kartezyen Koordinatlar. Vektörler. Nokta ve Vektörel Çarpım. Doğru ve düzlemler. İzdüşümler. Quadratik Yüzeyler. Çizge Kuramı. Kalkülüs: Limit ve süreklilik.
Türevler, Diferansiyellenebilme kuralları. Uygulamalı Optimizasyon. İntegraller. İntegralin uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mantıkla ilgili sembolleri tanır ve onlarla ilgili işlemleri yapar. Kartezyen ve kutupsal koordinatları bilir. Fonksiyonu tanımlar ve fonksiyonlar üzerinde işlem yapar.
2) Vektörlerle ilgili tanım ve kuralları bilir. Nokta çarpım ve vektörel çarpımı kullanarak doğru ve düzlem denklemlerini ve bu yapılardaki çeşitli izdüşümleri hesaplar.
3) Permütasyon, kombinasyon ve ayrık olasılık hesaplarını yapar. Çizge kuramı ile ilgili temel tanım ve kuralları bilir ve kullanır.
4) Limit, süreklilik, türev tanım ve kurallarını bilir ve ilgili hesaplamaları yapar. Trigonometrik fonksiyonların türevlerini hesaplar ve onlarla ilgili işlemleri yapar.
5) Ters Türev ve belirli/belirsiz integral tanım ve hesaplamaları yapar. Kalkülüsün Temel Teoremlerini uygular. Eğriler arasındaki alanları hesaplayabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mantık. Sayılar.
2) Kartezyen Koordinatlar. Fonksiyonlar. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
3) Kutupsal Koordinatlar. Konik Kesitler. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
4) Üç Boyutlu Kartezyen Koordinatlar. Vektörler. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
5) Nokta Çarpımı. Vektörel Çarpım. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
6) Doğrular. Düzlemler. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
7) İzdüşümler. Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
8) Arasınav
10) Permütasyon. Kombinasyon ve Ayrık Olasılık. College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
11) Limit. Süreklilik. College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
12) Türev. Türev Kuralları. Trigonometrik Fonksiyonların Türevi. College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
13) Ters Türev. İntegral. Belirli İntegral. College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
14) Eğriler Arasındaki Alanlar. College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition
By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül.
Diğer Kaynaklar: College Mathematics For Business, Economics,Life Sciences and Social Sciences. Eleventh Edition
By; Raymond A.Barnett, Michael R.Ziegler, Karl E.Byleen
Thomas Kalkülüs, 12th edition, Pearson, 2012, Çeviri: Mustafa Bayram
Graf Teori-I, Dora Yayıncılık, İsmail Naci Cangül.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 5
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 5
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 25
Ödev 8 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Ödevler 8 7 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 7 7
Toplam İş Yükü 120