İÇT151 Sanat Tarihi I İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT151
Ders İsmi: Sanat Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ALPER MAZMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sanat Tarihi disiplini insan-tasarım ilişkisi bağlamında özellikle Türk sanatının da dahil olduğu Asia Minor, Doğu Akdeniz ve Avrupa sanatı temelinde aktaran temel teorik bir derstir.
Dersin İçeriği: Sanat Tarihi dersinin amacı; evrensel, işlevsel, yerel, eklektik gibi tasarım çeşitliliklerinin tarihteki gelişim esaslarıyla kavratılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sanat Tarihi Okuma Yöntemlerini kullanabilme.
2) Geçmiş zamanın kültürünü ve düşüncelerini inceleme.
3) Ülkelerin farklı kültürlerini tanırma.
4) Kendi kültürlerinin geçmişi ile geleceği arasındaki bağları gözlemleme.
5) Sanat Tarihini kapsayan, mimari, şehircilik, küçük el sanatları konusunda bilgi edinirler.
6) Doğu Akdeniz sanatı kavramı öğrenilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Kapsamı-Dersin Eğitim Metodunun ve Notlandırma Sisteminin Açıklanması-Ders İçeriği ile İlgili Bibliyografyanın Tanıtılması(Okuma Listesi)-Sanat Tarihi Disiplinin Temelleri-20.Yüzyılın Sanat Tarihi Yazıcıları-Sanat Terminolojisi-Genel Zaman Çizelgesi- -
2) İnsan-Kent-Sanat ve Mimari Tasarım Pratiğinde Gordon Childe Yaklaşımı-Medeniyet Kavramı(insan ve toplumda sistematik veri toplama, deneyim ve pratik bilgi kullanımı)-Medeniyet Araştırmalarının Diğer Sosyal Bilim Disiplinleri ile bağlantısı-Doğu Akdeniz, Ege ve Asia Minor’de Sanat, Tasarım ve Mimarinin Gelişimi- Yok
3) Mağara Resim Sanatı-Venüs Heykelciği-Çayönü-Göbekli Tepe-Çatalhöyük-Klasik Öncesi Doğu Akdeniz Sanatı (Mezopotamya; Hitit-Sümer-Asur-Babil-Akad-Urartu)- Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 1: Çok Nüfuslu Küçük Yerleşim Örneği Ege Bölgesi Klasik Öncesi Minos ve Miken Sanatı ile İç Mekan Tasarımı ve Çok Katlı Yapılar- Yok
4) Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 2-Anıtsal Tasarım ve Antik Mısır Bölge Sanatı-Klasik ve Evrensel Tasarım Kavramı ve Yunan Sanatı Yok
5) Hıristiyanlık Öncesi Akdeniz Roma İmparatorluk Sanatının Sistematik Kent Tasarımı ve Yapı Tasarımında Standart Uygulama Yaklaşımları-Roma Plastik Sanatları-Yerel İtalyan Etrüsk ve Latin Kültürlerinin Doğu Akdeniz Arami ve Grek Kültürleri ile Teması- Yok
6) Doğu Akdeniz-Latin Eklektik Eğilim Kültürünün Hıristiyan Constantinapol Ekolüne Dönüşümü- Batı ve Doğu Roma İmparatorluğu Kültürel Çözülümü- Constantinapol Kent Tasarımı ve Önemli Erken Dönem Yapıları –Constantinapol Ekolü- Suriye/Filistin Ekolü ve İskenderiye Ekolü-Dura Europos Bölgesi Sanatı-Kopt Sanatı Yok
7) Bizans Sanatı-Haçlı Evresi ve Doğu Batı Kültürel Etkileşimler-Erken Ortaçağ Romanesk Sanat-Ortaçağ Gotik Sanat- Yok
8) Orta Asya Türk Sanatı-Türk İslam Sanatı: Karahan Gazze ve Büyük Selçuklu Sanatları-Anadolu Selçuklu Sanatı ve Türk Beylikleri Sanatı-Ortaçağ Akdeniz Eklektik Sanat Kültürü Yok
9) ara sınav Yok
10) Osmanlı Sanatı ve Mimarisi: Erken Dönem-Sinan Çağı Klasik Evre-Eklektik Evre-Osmanlı Modernleşme Evresi Yok
11) Avrupa Rönesans Kültürü ve Sanatı -
12) Avrupa Barok Sanat-Manierist Sanat-Rococo-18 ila 19.yy arası Avrupa Kültür Sanat Eğilimleri:Neoklasik-Romantik-Akademi Sanatı-Realizm- Yok
13) Modern Sanat Akımları 1 Paris ve New York -
14) Modern Sanat Akımları 2 Cumhuriyet Devri Türk Sanatında Modernleşme: Resim, Heykel ve Mimari -
15) Final sınavı öncesi son değerlendirmeler Yok
16) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Doğal Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, 2016
Nimet Keser,Sanat Sözlüğü,2009
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, 2015
Charles Gates, Antik Kentler, 2017
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı,2019
Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, 2005
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü,2015
Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı,1986
Diğer Kaynaklar: Doğal Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, 2016
Nimet Keser,Sanat Sözlüğü,2009
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, 2015
Charles Gates, Antik Kentler, 2017
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı,2019
Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, 2005
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü,2015
Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı,1986

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 4
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 2
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 3
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 3
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 40 40
Ödevler 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 48