Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Kapsamı-Dersin Eğitim Metodunun ve Notlandırma Sisteminin Açıklanması-Ders İçeriği ile İlgili Bibliyografyanın Tanıtılması(Okuma Listesi)-Sanat Tarihi Disiplinin Temelleri-20.Yüzyılın Sanat Tarihi Yazıcıları-Sanat Terminolojisi-Genel Zaman Çizelgesi- |
- |
2) |
İnsan-Kent-Sanat ve Mimari Tasarım Pratiğinde Gordon Childe Yaklaşımı-Medeniyet Kavramı(insan ve toplumda sistematik veri toplama, deneyim ve pratik bilgi kullanımı)-Medeniyet Araştırmalarının Diğer Sosyal Bilim Disiplinleri ile bağlantısı-Doğu Akdeniz, Ege ve Asia Minor’de Sanat, Tasarım ve Mimarinin Gelişimi- |
Yok |
3) |
Mağara Resim Sanatı-Venüs Heykelciği-Çayönü-Göbekli Tepe-Çatalhöyük-Klasik Öncesi Doğu Akdeniz Sanatı (Mezopotamya; Hitit-Sümer-Asur-Babil-Akad-Urartu)- Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 1: Çok Nüfuslu Küçük Yerleşim Örneği Ege Bölgesi Klasik Öncesi Minos ve Miken Sanatı ile İç Mekan Tasarımı ve Çok Katlı Yapılar- |
Yok |
4) |
Yaratıcı Düşüncenin Yerel Faktörlerle İlişkisi 2-Anıtsal Tasarım ve Antik Mısır Bölge Sanatı-Klasik ve Evrensel Tasarım Kavramı ve Yunan Sanatı |
Yok |
5) |
Hıristiyanlık Öncesi Akdeniz Roma İmparatorluk Sanatının Sistematik Kent Tasarımı ve Yapı Tasarımında Standart Uygulama Yaklaşımları-Roma Plastik Sanatları-Yerel İtalyan Etrüsk ve Latin Kültürlerinin Doğu Akdeniz Arami ve Grek Kültürleri ile Teması- |
Yok |
6) |
Doğu Akdeniz-Latin Eklektik Eğilim Kültürünün Hıristiyan Constantinapol Ekolüne Dönüşümü- Batı ve Doğu Roma İmparatorluğu Kültürel Çözülümü- Constantinapol Kent Tasarımı ve Önemli Erken Dönem Yapıları –Constantinapol Ekolü- Suriye/Filistin Ekolü ve İskenderiye Ekolü-Dura Europos Bölgesi Sanatı-Kopt Sanatı |
Yok |
7) |
Bizans Sanatı-Haçlı Evresi ve Doğu Batı Kültürel Etkileşimler-Erken Ortaçağ Romanesk Sanat-Ortaçağ Gotik Sanat- |
Yok |
8) |
Orta Asya Türk Sanatı-Türk İslam Sanatı: Karahan Gazze ve Büyük Selçuklu Sanatları-Anadolu Selçuklu Sanatı ve Türk Beylikleri Sanatı-Ortaçağ Akdeniz Eklektik Sanat Kültürü |
Yok |
9) |
ara sınav |
Yok |
10) |
Osmanlı Sanatı ve Mimarisi: Erken Dönem-Sinan Çağı Klasik Evre-Eklektik Evre-Osmanlı Modernleşme Evresi |
Yok |
11) |
Avrupa Rönesans Kültürü ve Sanatı |
- |
12) |
Avrupa Barok Sanat-Manierist Sanat-Rococo-18 ila 19.yy arası Avrupa Kültür Sanat Eğilimleri:Neoklasik-Romantik-Akademi Sanatı-Realizm- |
Yok |
13) |
Modern Sanat Akımları 1 Paris ve New York |
- |
14) |
Modern Sanat Akımları 2 Cumhuriyet Devri Türk Sanatında Modernleşme: Resim, Heykel ve Mimari |
- |
15) |
Final sınavı öncesi son değerlendirmeler |
Yok |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Doğal Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, 2016
Nimet Keser,Sanat Sözlüğü,2009
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, 2015
Charles Gates, Antik Kentler, 2017
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı,2019
Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, 2005
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü,2015
Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı,1986
|
Diğer Kaynaklar: |
Doğal Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, 2016
Nimet Keser,Sanat Sözlüğü,2009
Adnan Turani, Dünya Sanat Tarihi, 2015
Charles Gates, Antik Kentler, 2017
Oktay Aslanapa, Türk Sanatı,2019
Doğan Kuban, Osmanlı Mimarisi, 2005
Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü,2015
Sezer Tansuğ, Çağdaş Türk Sanatı,1986
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir |
4 |
2) |
Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır |
2 |
3) |
İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır |
3 |
4) |
Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir |
5 |
5) |
Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir |
4 |
6) |
Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir |
3 |
7) |
Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir |
5 |
8) |
Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir |
4 |