İÇT356 Mobilya Tasarımı ve Konst. 2İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT356
Ders İsmi: Mobilya Tasarımı ve Konst. 2
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, dar farklı kullanımlara yönelik masa, iskemle, koltuk ve
kavramsal mobilya elemanlarının; araştırılması, tasarlanması,
konstrüksiyon sistemlerinin irdelenmesini ve tasarım özelliklerine uygun
yapım ve uygulama yöntemlerini, tekniklerini öğretmeyi içerir.
Dersin İçeriği: Klasik Sandalye ve Masa tasarımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) dar farklı kullanımlara yönelik masa, iskemle, koltuk ve kavramsal mobilya elemanlarının; araştırılması, tasarlanması, konstrüksiyon sistemlerinin irdelenmesi ve tasarım özelliklerine uygun yapım ve uygulama yöntemleri
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, desin tanıtılması yok
2) Şematik mobilya tasarımları yok
3) Teknik anlatımların ve ilk tasarımların kritikleri Mobilya konstrüksiyonu temel prensiplerinin anlatımı yok
4) Mobilya teknik çizimlerinin kritikleri Malzeme seçimlerinin kritikleri Renk seçimleri hakkında yönlendirme yok
5) Oturma elemanı (sandalye) tasarımı detayları yok
6) Klasik kolçaksız ahşap sandalye tasarımı detayları yok
7) Klasik kolçaklı ahşap masa tasarımı detayları yok
8) Vize Oturma elemanı tasarımı, teknik çizimi yok
9) Klasik ahşap sandalye tasarımı detayları Mobilya üretiminde marküteri tekniği yok
10) Final çizimleri hakkında bilgilendirme Perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
11) Final çizimleri hakkında bilgilendirme Perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
12) Final çizimleri hakkında bilgilendirme Perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
13) Final çizimleri hakkında bilgilendirme Perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
14) Final çizimlerinin son kritikleri Final perspektif ve renklendirme çalışmalarının değerlendirilmesi yok
15) FİNAL SINAVI yok
16) Final değerlendirmeleri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Architects' data; data; Neufert, E. 2013, New York.
Diğer Kaynaklar: Haffele ve Hettich mobilya aksesuarları 2015 kataloğu
Örs, Y., Hakan K. Ağaç Malzeme Bilgisi. Atlas Yayın 2014
Mimarlığın Öyküsü; ROTH, L. 2010.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 4
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Takım çalışmaları konusunda uyum ve etkinlik bilincine sahiptir 4
6) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
7) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 4
8) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Uygulama 1 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 40 80
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 94