MİMBS108 Mimari Tasarımda Tektonik Öngörülerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MİMBS108
Ders İsmi: Mimari Tasarımda Tektonik Öngörüler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı mimarlıkta tektonik kavramının tasarım sürecinin farklı ölçeklerinde tasarım araçlarıyla nasıl görülebileceğini tartışmaktır.
Dersin İçeriği: Tektonik düşünme, yapıyı yapı, malzeme ve deneyim ilişkileri ile ortaya çıkan bir birlik olarak alır ve mekanın oluşumu sırasında sorulan soruların temelini oluşturur. Mekanın kalitesi hakkındaki tahminler tasarımcı tarafından temsil nesneleriyle elde edilen ilişkileri, özellikle üç boyutlu araçların yarattığı fiziksel gerçeklik duygusunu yorumlayarak yaratılır. Ders kapsamında bu yorumun farkındalığı bireysel üretimler yoluyla sorgulanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Güncel mimari yapımları tektonik anlamda değerlendirmek.
2) İlişkisel bir algıda mimari mekan katmanlarını anlama
3) Sistematik bir yöntemle sorgulayarak ve tasarıma dahil ederek tasarım sürecinde öne çıkan kişisel süreçleri dahil etmek.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tektoniğe Giriş
2) Mimari üretim süreçlerinin tartışılması
3) “Ölçek” kavramının tartışılması
4) Mimari ofis günlük alışkanlıklarını sorgulamak
5) Maddi konuların tartışılması.
6) Modeli bir tasarım aracı olarak tartışmak.
7) Modellerle çalışan bir mimarın incelenmesi.
8) Temsilin rolünü yaratıcılıkla tartışmak
9) Seçilmiş mimarlık eserlerinden öğrenci sunumları
10) 1/100 ölçekli modellerin geliştirilmesi, malzeme ve metodolojinin tartışılması
11) 1/10 ölçekli modellerin geliştirilmesi, malzeme ve metodolojinin tartışılması
12) 1/1 ölçekli modellerin geliştirilmesi, malzeme ve metodolojinin tartışılması.
13) Öğrenciler tarafından tasarlanan modellerin sunumu
14) Serginin belgelenmesi ve modeller hakkında tartışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Frampton, Kenneth, Studies in Tectonic Culture. Sekler, Eduard, Structure, Construction, Tectonics.
Yaneva, Albena, The Making of a Building: A Pragmatist Approach to Architecture.
Frascari, Marco-The Tell-The tail-The detail.
Harry Charrington, Not a locked box: the everyday art of the Aalto atelier.
Manuel De Landa, Philosophies of Design.
Diğer Kaynaklar: Frampton, Kenneth, Studies in Tectonic Culture. Sekler, Eduard, Structure, Construction, Tectonics.
Yaneva, Albena, The Making of a Building: A Pragmatist Approach to Architecture.
Frascari, Marco-The Tell-The tail-The detail.
Harry Charrington, Not a locked box: the everyday art of the Aalto atelier.
Manuel De Landa, Philosophies of Design.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir.
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir.
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir.
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir.
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir.
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 3
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 1
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 1
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 8 % 25
Sunum 1 % 15
Ara Juri 1 % 25
Final 2 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 1 1
Ara Juri 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60