GSTE437 Alcoholic Beverages and Menu Harmonyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE437
Ders İsmi: Alcoholic Beverages and Menu Harmony
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALİ DÜNDÜL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek Alkollü İçkiler ve Menü uyumu dersi,Viski,Votka,Cin,Rakı,Absent gibi yüksek alkollü içkileri inceleyip,üretim aşamalarını,özelliklerini ve bu içkilerin hangi yemeklerle ve nasıl uyum sağladıklarını inceler.
Derste farklı ülkelerde üretilen bu içkilerin arasındaki proses,tad ve karakter analizleri kıyaslanarak incelenmiş olur.
Yüksek alkollü içkilerin tadımları yapılarak pratikte öğretilenler pekiştirilir.
Dersin İçeriği: Ders izlencesi
• Fermente içkiler ve Damıtık içkiler arasındaki farklar
• Distile içkiler
• İskoç Viskisi
• Speyside,Highland Viski üretim bölgeleri
• Lowland,Campbeltown,Islay,Islands,bölgeleri
• İskoç Viskilerinin bölgelere göre karakteristik özellikleri
• ABD Viski üretimi
• Vize Sınavı
• İrlanda Viski üretimi
• Cin üretim aşamaları
Votka
Absent
Rakı
• Tüm rakıların yemeklerle uyumları
• Genel Tekrar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Distile (damıtık) içkilere giriş yapıldı. Fermente içkiler ve Damıtık içkiler arasındaki fark (slaytlar eşliğinde) anlatıldı. Distile (damıtık)içkiler nelerdir (slaytlar eşliğinde) anlatıldı.
2) Viskilere giriş yapıldı. İskoç Viskisi nedir,üretim aşamaları,İskoçyadaki Viski üretim kanunları detaylı olarak anlatıldı (slaytlar eşliğinde).
3) İskoçyadaki Viski Üretim Bölgelerinin İşlenmesi. Speyside,Highland Viski üretim bölgelerinin detaylı şekilde incelenmesi yapıldı Lowland,Campbeltown,Islay,Islands,bölgelerinin bölgelerinin detaylı şekilde incelenmesi yapıldı. İskoç Viskileri ve Menü uyumunun işlenmesi. İskoç Viskilerinin bölgelere göre karakteristik özellikleri göz önüne alınarak menü uyumları (hangi yemeklerle eşleşebilecekleri)nin işlenmesi.
4) ABD Viskilerinden (Bourbon ve Tennessee Viskileri)nin işlenmesi ve menüler ile uyumları. ABD Viski üretim kanunları,üretim yöntemleri,karakteristik yapıları açıklandı,menü uyumları (hangi yemeklerle eşleşebilecekleri)nin işlenmesi.
5) İrlanda Viskilerinin işlenmesi ve menü uyumları. İrlanda Viski üretim kanunları,üretim yöntemleri,karakteristik yapıları açıklandı.Menü uyumları (hangi yemeklerle eşleşebilecekleri)nin işlenmesi
6) Cin nedir ve Cinlerin menü uyumları Cin üretim aşamaları, Cin türleri ve ülkelere göre Cin üretim kanunları detaylı olarak anlatıldı.Cinlerin yemek uyumları açıklandı (slaytlar eşliğinde).
7) Votka nedir ve menü uyumları Üretim aşamaları,ülkelere göre Votka üretim kanunları ve Votka türleri detaylı olarak anlatıldı.Votkaların yemek uyumları açıklandı (slaytlar eşliğinde).
8) Absent nedir ve menü uyumları Üretim aşamaları,ülkelere göre Absent üretim kanunları ve Absent türleri detaylı olarak anlatıldı.Absent’in yemek uyumları açıklandı (slaytlar eşliğinde).
9) Rakı nedir Üretim aşamaları ve Rakı türleri hakkında bilgiler. Rakıların menü uyumları Tüm rakıların yemeklerle uyumları (slaytlar eşliğinde) anlatıldı.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Yüksek Alkollü İçkilerin Tadımı için IWSA'ya gidildi.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması Ders izlencesini gözden geçirme
2) • Distile (damıtık) içkilere giriş Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
3) • Viski’lere giriş Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
4) • İskoçyadaki 6 Viski Üretim bölgesine giriş (ilk 2 bölgenin işlenmesi) Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
5) • İskoçyadaki diğer 4 Viski Üretim bölgesinin işlenmesi. Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
6) • İskoç Viskileri ve Menü uyumunun işlenmesi. Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
7) • ABD Viskilerinden (Bourbon ve Tennessee Viskileri)nin işlenmesi ve menüler ile uyumları. Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
8) • Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. • Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. Veri yok
9) • İrlanda Viskilerinin işlenmesi ve menü uyumları. Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
10) • Cin nedir ve Cinlerin menü uyumları Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
11) • Votka nedir ve menü uyumları Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
12) • Absent nedir ve menü uyumları Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
13) • Rakı nedir Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
14) • Rakıların menü uyumları Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
15) • Genel tekrar yapılması. • Öğrencilerin sorularının cevaplanması. Bir sonraki derse kadar bu konuların öğrenciler tarafından evde tekrar edilmesi istendi.
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Spirits
by Richard Godwin

Diğer Kaynaklar: Divided Spirits: Tequila, Mezcal, and the Politics of Production (California Studies in Food and Culture)
by Sarah Bowen

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50