GSTE433 Sales and Marketing in Gastronomyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE433
Ders İsmi: Sales and Marketing in Gastronomy
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FULYA HEKİMOĞLU ÇELİK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlamanın temel prensipleri çerçevesinde pazarlama planının adımları izlenerek (pazar araştırması, pazar bölümlemesi, hedef pazarın belirlenmesi, konumlandırma, bütünleşik pazarlama iletişimi vb.) alana giriş yapılması ve gastronomi alanında pazarlama kavram ve yöntemlerinin sektörün ihtiyaçlarına göre uygulanması hedeflenmektedir.
Temel pazarlama bilgisi verilmesi yanında, güncel pazarlama yaklaşımları ve bu yaklaşımların sektördeki uygulamaları da konu edilmektedir.
Dersin İçeriği: ers içeriğinin tartışılması ve ödev konularının belirlenmesi
azarlamaya giriş ve hizmet sektöründe pazarlama
• Pazarlama sürecindeki temel kavramlar
• Tarihsel pazarlama yaklaşımlarıMüşteri odaklı pazarlama stratejisi oluşturma
Pazarlamada hizmet sektörüne özgü nitelikler
Pazarlamanın makro ve mikro çevresi
Pazarlama planı
• Vize Sınavı
Pazarlama karması ve stratejik planlamada pazarlamanın rolü
• Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama iletişiminin unsurları
tutundurma karmasıHizmet kültürü oluşturma, çalışanların eğitimi ve süreçte rolünün tartışılması
• “taking care of those who take care of customers”
• “spirit of hospitality”Pazarlamada yeni yaklaşımlar ve sektörde uygulamaları
• Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları
Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları
Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumlarına devam edilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) “Pazarlama nedir?” sorusu ile alana giriş yapılması Pazarlama ile ilgili temel kavramların tanıtılması İstek ve ihtiyaç tanımlarının yapılması Talep kavramlarının anlaşılması
2) Pazarın tanımı Değişimin (mübadele) tanımı Satış ve satın alma fonksiyonu Rekabet kavramlarının anlaşılması Pazarlamanın tarihsel sürecinin anlatılması Üretim, satış, tüketici odaklı pazarlama ve modern pazarlama anlayışı
3) Sürekli ve kazançlı müşteri ilişkileri oluşturmanın öneminin anlaşılması Pazarlama stratejisi oluşturmada alternatif yaklaşımların değerlendirilmesi Üretim, ürün, satış konseptli stratejilerin anlatılması Pazarlama ve pazarlama 3.0 konseptinin anlaşılması
4) Hizmet kavramının soyutluğu, değişkenliği ve bozulabilirliği Hizmetin kalitesinin hizmet sağlayıcıları ile ayrılmaz ilişkisinin anlaşılması Hizmet sektöründe kazanç zinciri yaratma İçeriden, dışarıdan ve interaktif pazarlamanın anlaşılması Hizmet sektöründe yönetim stratejileri
5) Pazarlama çevresi kavramının öğrenilmesi Makro çevreyi oluşturan ögelerin ve bunların pazarlama çalışmalarına etkisinin anlaşılması Mikro çevreyi oluşturan ögelerin ve bunların pazarlama çalışmalarına etkisinin anlaşılması
6) Pazarlama planının adımlarının anlatılması Pazar bölümlenmesi yapılması Hedef pazarın tespitinin yapılması Konumlandırmanın tanımı
7) Pazarlama karmasının geliştirilmesi(4P) Pazarlama stratejisi ve pazarlama karması Bütünleşik pazarlama karması geliştirmek (4P&4C) Analiz, planlama, uygulama ve kontrol (swot analizi)
8) Pazarlama iletişimi kavramı, tutundurma karması ve unsurları Tüketici iç görüsü, Data toplama, Müşteri deneyimi, tüketici satın alma davranışı
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları Öğrenci sunumlarının gerçekleşmesi
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders izlencesi, ders içeriğinin tartışılması ve ödev konularının belirlenmesi veri yok
1) • Ders izlencesi, ders içeriğinin tartışılması ve ödev konularının belirlenmesi veri yok
2) • Pazarlamaya giriş ve hizmet sektöründe pazarlama veri yok
3) • Pazarlama sürecindeki temel kavramlar • Tarihsel pazarlama yaklaşımları veri yok
4) • Müşteri odaklı pazarlama stratejisi oluşturma veri yok
5) • Pazarlamada hizmet sektörüne özgü nitelikler veri yok
6) • Pazarlamanın makro ve mikro çevresi veri yok
7) • Pazarlama planı veri yok
8) vize sınavı veri yok
9) • Pazarlama karması ve stratejik planlamada pazarlamanın rolü veri yok
10) • Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama iletişiminin unsurları tutundurma karması veri yok
11) • Hizmet kültürü oluşturma, çalışanların eğitimi ve süreçte rolünün tartışılması • “taking care of those who take care of customers” • “spirit of hospitality” veri yok
12) • Pazarlamada yeni yaklaşımlar ve sektörde uygulamaları veri yok
13) • Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları veri yok
14) • Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları veri yok
15) • Proje dosyasının teslimi ve Proje sunumları veri yok
16) final veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Veri yok
No data
Diğer Kaynaklar: Veri yok No data

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 32
Laboratuvar 1 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 36