Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin amacının ve dersin nasıl işleneceğinin açıklanması
• Ders izlencesinin hafta hafta açıklanması
• Vize ve final haftalarının açıklanması.
• Dönem sonu notlandırmasında vize, raporlar ve final sınavının etkisinin açıklanması.
|
Ders izlencesini gözden geçirme |
2) |
• Nişastanın gıdalarda kullanım alanlarının anlatılması.
• Farklı nişastaların özelliklerinin anlatılması.
• Jelleşme sürecinin ve bu süreçte meydana gelen değişimlerin gösterilmesi.
• Reçel ve jöle yapımı ile ilgili yapılacak deneyin öğrencilere anltılması
• Reçel ve jöle yapımında asidin ve şekerin etkilerinin deney ile gösterilmesi.
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
3) |
• Şarap yapımı hakkında bilgi verilmesi.
• Maserasyon ve fermentasyon terimlerinin tanımlanması.
• Üzümlerin fermentasyon için hazırlanmasında uygulanacak adımların anlatılması ve ilgili deneyin yapılması
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar.
|
4) |
• Pişirilen meyve ve sebzelerde meydana gelen değişimlerin anlatılması.
• Pişirilme sırasında meyve ve sebzelerde meydana gelen pigment, renk, aroma, tat ve dokusal değişikliklerin incelenmesi.
• Brokoli, havuç ve patates üzerinde gösterilen deneylerin yapılması
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
5) |
• Süt ve süt ürünlerine giriş yapılması.
• Sütte meydana gelen protein denatürasyonunun açıklanması.
• Sütte asitle ve sıcaklıkla meydana gelen değişimlerin incelenmesi.
• Peynir yapımının anlatılması.
• Gösterilen deneylerin yapılması.
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
6) |
• Yumurta proteini denatürasyonunun anlatılması.
• Yumurta beyazının köpük oluşturma özelliğinin anlatılması.
• Çırpma, şeker ekleme, tuz ekleme, asit eklem gibi durumlarda yumurta köpüğünde meydana gelen değişimlerin kıyaslanması.
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
7) |
• Buğday proteinin anlatılması.
• Buğday proteini ile diğer tahılların proteinlerinin karşılaştırılması.
• Glutenin hamur yapımındaki etkisinin deney ile gösterilmesi
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
8) |
• Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi.
• Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar.
|
yok |
9) |
• Farklı tahılların unlarıyla hazırlanan keklerin karşılaştırılması.
• Çırpmanın, yumurta köpüğünün ve fırın sıcaklığının kek kalitesine etkisinin deneylerle incelenmesi.
• Mayalı ekmek yapımı ve mayanın ekmek kalitesine etkisinin gözlemlenmesi
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
10) |
• Emülsiyonun tanımlanması ve kullanılma alanlarının açıklanması.
• Gıdalarda kullanılan emülsiyonların tanımlanması ve kullanılma yöntemlerine örnekler verilmesi.
• Yumurtanın emülsiyon özelliğinin açıklanması.
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
11) |
• Katı ve sıvı yağların tanımlanması.
• Katı ve sıvı yağlar arasındaki farkların açıklanması.
• Yağların dumanlanma ve yanma noktalarının tanımlanması.
• Farklı yağlarda dumanlanma ve yanma noktalarında meydana gelen değişimlerin karşılaştırılması
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
12) |
• Hamur işlerinin kalite özelliklerinin tanımlanması.
• Farklı katı ve sıvı yağlarla hazırlanan hamur işlerinin kalite özelliklerinin karşılaştırılması.
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
13) |
• Molekürler gastronomi çalışmaları yapılması
• Çilek spagetti yapımı
• Top cacık yapımı
• Suvi ile balık pişirilmesi
|
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
14) |
moleküler gastronomi için kullanılan aletlerin tanıtılması |
Öğrenciler ilgili haftanın deney sorularının cevaplarının olduğu bir rapor hazırlarlar. |
15) |
• Final sınavı için tekrar yapılması |
sınava hazırlık |
16) |
Final Sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir.
Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. |
|
5) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
|
6) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır.
Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır. |
|