GSTE328 Nutrition Preferences in Kitchenİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE328
Ders İsmi: Nutrition Preferences in Kitchen
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrenciye, 14 haftalık eğitim boyunca, sistemli olarak verilen teorik ve pratik bilgilerin yardımı ile profesyonel mutfakta uygulamasını sağlamaktır.
Beslenmede farklılıklar ve tercihler dersi genel olarak öğrenciye hastalıktan veya kişisel tercihten dolayı değişik beslenme alışkanlıklarına sahip insanlara nasıl daha etkili bir servis sunabileceklerini bu kişilere ve yedikleri besinlere saygı duymayı öğreten bir konudan ilerlemeyi amaçlayan bir derstir.
Dersin İçeriği: Ders İzlencesinin açıklanması
Veganizm
Vegan besin kaynakları
Vejetarian beslenme şekilleri
Fast food
Sokak yemeği
vize
İstanbul'da fast food ve sokak yemekleri
BBQ
Slow food
Cinsel tercihlere göre beslenme şekilleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Veganizm nedir? • Vegan besin kaynakları • Vegan alternatif besin kaynaklari • Vegetarian nedir? • Vegetarian besin kaynakları • Vegetarian beslenme şekilleri
2) • Fast food nedir? • Street food nedir? • Fast food ve Street foodun dünya yemek kültürüne etkisi
3) • Sloow Food nedir? • Raw Food nedir? • Slow food teknikleri hazirlanış şekilleri • Raw food hazırlanış şekilleri ve yeme teknikleri • Slow ve Raw food tarihçesi..
4) • Cinsel tercihlere göre beslenme şekilleri • LGBT nedir ve LGBT lerin beslenme tarzlari ve bunun yaşantılarına etkileri • Cinsel tercihlerin Veganizm ve Vegetarian akımlarına etkisi • Yemek seçiminde cinsel tercihlerin rolu
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Veganizm nedir? • Vegan besin kaynakları • Vegan alternatif besin kaynaklari • Vegetarian nedir? • Vegetarian besin kaynakları • Vegetarian beslenme şekilleri • Tofu, Mantar, Soya sütü ve badem sütü ile tarif geliştirme
2) • Fast food tariflerinin uygulanması • Teorik derste öğrenilen tariflerin uygulanması • Street food tariflerinin uygulanması • Kuzey Amerikanin en iyi fast food tariflerinin uygulanıp tadılması
3) • Istanbul Fast Food günü düzenleme • Istanbula has fast food ve Street food dükkânlarının gezilmesi • Kokereç,midye,döner gibi Street foodlarin tadımı.
4) • BBQ nedir? • BBQ teknikleri • BBQ tarifleri
5) • Slow food tekniklerinin gösterilmesi ve hazirlanış aşamalarının uygulanması. • Raw food yapım aşamalarının uygulanması. • Raw food salatalarının hazırlanması ve tadımı • Slow food yötemi ile pişirme tekniklerinin uygulanması
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması, • Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
2) • Veganizm nedir? • Vegan besin kaynakları • Vegan alternatif besin kaynaklari • Vegetarian nedir? • Vegetarian besin kaynakları • Vegetarian beslenme şekilleri Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
3) • Veganizm nedir? • Vegan besin kaynakları • Vegan alternatif besin kaynaklari • Vegetarian nedir? Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
4) • Vegetarian nedir? • Vegetarian besin kaynakları • Vegetarian beslenme şekilleri Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
5) • Veganizm ve Vegetarian hakkında teorik derste öğrenilen tariflerin uygulanması • Tofu, Mantar, Soya sütü ve badem sütü ile tarif geliştirme • Veganizm hakkında öğrenilen tariflerin uygulanması • Tofu, Mantar, Soya sütü ve badem sütü ile tarif geliştirme
6) • Fast food nedir? • Street food nedir? • Fast food ve Street foodun dünya yemek kültürüne etkisi • Fast food alternetif tarifleri • Street food günay asya tarifleri Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
7) • Fast food tariflerinin uygulanması • Teorik derste öğrenilen tariflerin uygulanması • Street food tariflerinin uygulanması • Kuzey Amerikanin en iyi fast food tariflerinin uygulanıp tadılması Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
8) • Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. • Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. yok
9) • Istanbul Fast Food günü düzenleme • Istanbula has fast food ve Street food dükkânlarının gezilmesi • Kokereç,midye,döner gibi Street foodlarin tadımı. yok
10) • BBQ nedir? • BBQ teknikleri • BBQ tarifleri Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
11) • Sloow Food nedir? • Raw Food nedir? • Slow food teknikleri hazirlanış şekilleri • Raw food hazırlanış şekilleri ve yeme teknikleri • Slow ve Raw food tarihçesi.. Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
12) • Slow food tekniklerinin gösterilmesi ve hazirlanış aşamalarının uygulanması. • Raw food yapım aşamalarının uygulanması. • Raw food salatalarının hazırlanması ve tadımı • Slow food yötemi ile pişirme tekniklerinin uygulanması Kaynak kitaplardan belirlenmiş sayfaların incelenmesi
13) • Cinsel tercihlere göre beslenme şekilleri • LGBT nedir ve LGBT lerin beslenme tarzlari ve bunun yaşantılarına etkileri • Cinsel tercihlerin Veganizm ve Vegetarian akımlarına etkisi • Yemek seçiminde cinsel tercihlerin rolu Sunumlara hazırlık
14) • Cinsel tercihlere göre beslenme şekilleri • LGBT nedir ve LGBT lerin beslenme tarzlari ve bunun yaşantılarına etkileri • Cinsel tercihlerin Veganizm ve Vegetarian akımlarına etkisi • Yemek seçiminde cinsel tercihlerin rolu sunumlara hazırlık
15) • Öğrencilere dönem başında verilen ödev konularının sunumu • Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. • Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. yok
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The Hommade Vegan Pantry by Miyoko Schinner
Street Vegan: Recipes and Dispatches from The Cinnamon Snail Food Truck by Adam Sobel
The Complete Vegetarian Cookbook by America's Test Kitchen
Street Foods Hardcover by Hinnerk von Bargen
Diğer Kaynaklar: Practical Professional Cookery, H. L. Cracknell – R.J. Kaufmann revised 3 rd Edition. Publisher: Lucy Mills, Senn Lee Press Singapore 1999, ISBN: 978-1-86152-873-5

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

7

9

2

4

5

6

8

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 60
Uygulama 16 64
Ara Sınavlar 1 1
Toplam İş Yükü 125