GSTE322 Local Cuisine 4İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE322
Ders İsmi: Local Cuisine 4
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kültürümüzün coğrafi, iklimsel ve tarımsal zenginliklerini tanımlamak ve Marmara'nın farklı özelliklerini incelemektir. Ayrıca, ders, öğrencilerimizin mutfağında kendi yemekleriyle gelmelerini sağlayarak kültürümüzün zenginliğini desteklemektedir. Bölgemizde yer alan Osmanlı saray mutfakları, günümüze geri döndü ve özellikleri günümüzde sofralarımıza uygun olarak rafine olacak. Seçkin Marmara, İstanbul ve Osmanlı yemekleri, öğrenciler tarafından kendi başlarına üretilecek. Bu yemeklerin amacı, yöresel iklime, yemeğe, yemek pişirme tekniklerine, göçüne, göç ortamlarının yapısını inceleyerek, bu yemeklerin doğduğu kültürleri hakkında bilgi ve inanç sağlayan yapıyı inceleyerek açıklamaktadır.
Dersin İçeriği: Müfredat
• Tamamlanmayı doğrulamak için Ders Ana Hattını, Eğitmen'i tartışın
• Sakarya, Çanakkale, Tekirdağ, Balıkesir, Yalova, Edirne, İstanbul ve Osmanlı Yemekleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Sakarya, İstanbul ve Osmanlı Yemekleri • Alisa (Sakarya), Hünkar Begendi (İSTANBUL), • Ispanak sote (Osmanlı), HALVA-Ya MA'MURİY (Osmanlı)
2) Çanakkale, İstanbul ve Osmanlı Yemekleri • Domates Çorbası (Çanakkale), Balkabaklı Börek (İstanbul), • Tatlı et (Osmanlı), peynirli tatlısı (Marmara Bölgesi)
3) • Osmanlı Yemekleri • Pirinçli Domates Çorbası (İstanbul), Peynirli börek (İstanbul). • Kadınbudu (Osmanlı) Köfteler (İstanbul)
4) • Tekirdağ, İstanbul ve Osmanlı Yemekleri • Çeneçarpan Çorbası (Tekirdağ), Patlıcanlı Pilav (İstanbul), • Kuzu But (Osmanlı), Sakızlı Sütlaç (İstanbul)
5) • Balıkesir, Edirne ve İstanbul Yemekleri • Sebze Çorbası (Balıkesir), Mamzama (Edirne), Erikli Et (Osmanlı). • Midye dolma (İstanbul), Yoğurt Tatlısını (Balıkesir)
6) • Edirne, Tekirdağ, İstanbul ve Osmanlı Yemekleri İşkembe çorbasını (Edirne), Tolçka'yı (Tekirdağ) • Özbek pilavı (İstanbul), Kavun Dolması (Osmanlı), Şekerli Tart (Osmanlı)
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredatın açıklanması • Ders içeriğinin tanımlanması • ile tanışın • Beklentileri paylaşma • Proje konularının belirlenmesi Ders programını gözden geçirin Ödev: Bir sonraki ders için okuma
2) • Alisa (Sakarya), Hükar Begendi (ISTANBUL), • Ispanak Sote (Osmanlı), HALVA-Yi ME'MUNİYY (Osmanlı) Ödev: Bir sonraki ders için okuma
3) • Domates Çorbası (Çanakkale), Kabak Böreklerini (İstanbul) Tanımlayın, • Tatlı etin (Osmanlı), peynirli tatlıların (Marmara Bölgesi) belirlenmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma
4) • Pirinçli Domates Çorbası (İstanbul), Peynirli Turta (İstanbul). • Kadınbudu (Osmanlı) Köfte (İstanbul) tanımlayın. Ödev: Bir sonraki ders için okuma
5) • Çeneçarpan Çorbası (Tekirdağ), Patlıcan Pilavı (İstanbul), • Kuzu Bacaklarını (Osmanlı), Pirinç Pudingini (İstanbul) Tanımlayın Ödev: Bir sonraki ders için okuma
6) • Sebze Çorbası (Balıkesir), Mamzama (Edirne), Erik Eti (Osmanlı). • Midye pirinci (İstanbul), Yoğurt Tatlısını (Balıkesir) listele ve açıkla yok
7) • Hamur Çorbası (Balıkesir), Kran Manca (Tekirdağ), • Islim Kebabı (İstanbul), pilav (Osmanlı) tanımlayın. Ödev: Bir sonraki ders için okuma
8) Dönem başından bugüne kadar anlatılan konuların değerlendirilmesi Ara sınav sorularını analiz eder.
9) • İşkembe Çorbası (Edirne), Tolçka (Tekirdağ). • Özbek pirinci (İstanbul), Kavun Dolgulu (Osmanlı), Şeker Turtası (Osmanlı). Ödev: Bir sonraki ders için okuma
10) • Filtre Kırmızı Mercimek Çorbası (İstanbul), Yalova omleti (Yalova), • Kağıt kebabını (İstanbul-Yakacık), Sinkencebin Şurubu'nu (Osmanlı) tarif edin. Ödev: Bir sonraki ders için okuma
11) • Tavuk Eriştesi Çorbası (İstanbul), Doldurulmuş Yumurtalar (Balıkesir). • Gras Sarma (Edirne), somun (İstanbul), ayva jölesi (Osmanlı). yok
12) • Balkabağı Çorbası (Tekirdağ), Ayva Bastı (Bursa). • Hasanpaşa Köftesi ve Tezpişti'yi (Osmanlı) tespit edin. yok
13) • Köfte Çorbası (Tekirdağ), İmambayıldı, Papaz Yahnisi (Osmanlı). • Zerde'yi (Osmanlı) tanımlayın. yok
14) • Pırasa Çorbası (Edirne), Pendik Pilakisi (İstanbul), Bacak Damat (Edirne), Gülbeseker (Osmanlı). yok
15) Genel tekrar sınava hazırlık
16) Final Sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yöresel Mutfağımız
Gürsoy
©2013 | Oğlak Yayıncılık| Published: 2013
ISBN: 9799753294958
Diğer Kaynaklar: • Gursoy, D. (2013). Tiridine Tiridine Suyuna da Bandım: Tarihin Süzgecinde Yöresel Mutfağımız. Oğlak Yayıncılık: İstanbul.
• Kut, Günay, Et-Terkibat fi Tabhi’l - Hulviyyat (Tatlı Pişirme Tarifleri), Ankara, 1986
• Halıcı, Feyzi, Ali Eşref Dede’nin Yemek Risalesi, Ankara,1992
• Mahmud Nedim bin Tosun, Aşçıbaşı, İstanbul, 1999
• Mustafa Âli (Gelibolulu), Ziyafet Sofraları, İstanbul, 1978
• Musahibzade Celal, Eski İstanbul Yaşayışı, İstanbul, 1992

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 64
Uygulama 16 64
Küçük Sınavlar 1 0
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 4
Toplam İş Yükü 133