GSTE238 Salted Pastry in Turkish Cuisineİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE238
Ders İsmi: Salted Pastry in Turkish Cuisine
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARİF AKDAŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geleneksel Türk Tuzluları ve Hamur İşleri dersi hamurun yapısal özelliklerini ve hamurun yapısında meydana gelen değişiklikleri açıklamak amacıyla hazırlanmıştır. Ders kapsamında hamurun yapısında değişiklikler yapılarak Geleneksel Türk hamur işi tatları incelenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders izlencesi
Açmanın yapılışı
Poğaça yapılışı
Simit Yapılışı
Galeta Yapımı
Otlu Poğaça yapımı
Kol Böreği
Talaş Böreği
Kır Pidesi
El İşi Tuzlu
Tatlı Kurabiye

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Simit hamurunun sert ve elastik yapısının nasıl elde edileceğinin anlatılması, • Simit suyunun karamelize edilmesi ve değişiminin gözlenmesinin aktarılması, • Hamur işleme tekniğinin ve pişirme süresinin öneminin vurgulanması.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) •Açma hamur reçetesinin anlatılması, •Tarife uygun hamur yoğurma tekniklerinin aktarılması, •Hamurdaki nem oranını saptama ve ortam ısısına göre çalışma • Hamurun mayalanma süresi ve pişirme tekniğinin öğretilmesi.
2) • Reçetenin anlatımı, • Hamurdaki homojen kıvamın öğretilmesi ve bozulmadan şekil verilme yönteminin anlatılması, • Hamurdaki işleyiş sırasının öneminin vurgulanması, • Pişirme tekniği ile mayalanma süresinin kavranması.
3) • Hamur yoğurma tekniği ve elastik yapının oluşturulması, • Hamurun dinlenim ve işlenim aşamasının anlatılması, • Hamurun mayalanma süresi ve pişirme tekniğinin önemine vurgu yapılması,
4) •Hamurdaki sıvı malzemelerin homojen hale getirilmesi, •Hamurda optimum yoğrulma süresinin bilgisi verilmesi, •Hamurun pişirilme süresinin aktarılması.
5) • Hamurun yoğrulma tekniği ve çiftleme tekniğinin öğretilmesi, • Dinlendirme aşamasının belirlenmesi, • Hamur açma tekniğinin anlatılması, • İç malzeme hazırlanma tekniğinin kavranması, • Dinlendirmeden sonra pişirme süresinin gözlemlenmesi.
6) • Hamurun homojen ve elastik yapısının sağlanmasının öğretilmesi, • Hamur işleme tekniğinin kavranması, • İç malzemelerin hazırlanması, • Pişirme tekniğinin öğretilmesi
7) • Hamur yoğurma işlem sırasının uygulanması, • Homojen bir hamur elde edilmesinin öğretilmesi, • Hamuru işleme tekniğinin uygulanması, • Pişirme ve dinlendirme aşamasının kavranması.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması, • Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Ders izlencesini gözden geçirme
2) Açma hamur reçetesinin anlatılması, • Tarife uygun hamur yoğurma tekniklerinin aktarılması, • Hamurdaki nem oranını saptama ve ortam ısısına göre çalışma • Hamurun mayalanma süresi ve pişirme tekniğinin öğretilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
3) Reçetenin anlatımı, • Hamurdaki homojen kıvamın öğretilmesi ve bozulmadan şekil verilme yönteminin anlatılması, • Hamurdaki işleyiş sırasının öneminin vurgulanması, • Pişirme tekniği ile mayalanma süresinin kavranması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
4) Simit hamurunun sert ve elastik yapısının nasıl elde edileceğinin anlatılması, • Simit suyunun karamelize edilmesi ve değişiminin gözlenmesinin aktarılması, • Hamur işleme tekniğinin ve pişirme süresinin öneminin vurgulanması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
5) Hamur yoğurma tekniği ve elastik yapının oluşturulması, • Hamurun dinlenim ve işlenim aşamasının anlatılması, • Hamurun mayalanma süresi ve pişirme tekniğinin önemine vurgu yapılması, Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
6) Hamurdaki sıvı malzemelerin homojen hale getirilmesi, • Hamurda optimum yoğrulma süresinin bilgisi verilmesi, • Hamurun pişirilme süresinin aktarılması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
7) Hamurun yoğrulma tekniği ve çiftleme tekniğinin öğretilmesi, • Dinlendirme aşamasının belirlenmesi, • Hamur açma tekniğinin anlatılması, • İç malzeme hazırlanma tekniğinin kavranması, • Dinlendirmeden sonra pişirme süresinin gözlemlenmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
8) Vize Sınavı veri yok
9) Hamurda yoğrulma ve katlanma yönteminin öğretilmesi, • Hamurda merdane tekniğinin kullanılması ve katlama yöntemi ile hamurun açılma yönteminin aktarılması, • Hamurun iç harcının hazırlanma aşaması, • Pişirme tekniğinin aktarılması Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
10) Hamurun homojen ve elastik yapısının sağlanmasının öğretilmesi, • Hamur işleme tekniğinin kavranması, • İç malzemelerin hazırlanması, • Pişirme tekniğinin öğretilmesi Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
11) Hamurun yoğrulma aşamasının belirlenmesi, • Hamuru işleme tekniği ve el becerisinin sağlanması, • Pişirme tekniğinin aktarılması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
12) Hamur yoğurma işlem sırasının uygulanması, • Homojen bir hamur elde edilmesinin öğretilmesi, • Hamuru işleme tekniğinin uygulanması, • Pişirme ve dinlendirme aşamasının kavranması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
13) Ödev sunumu Veri yok
14) Genel tekrar yapılması. • Öğrencilerin sorularının cevaplanması. Veri yok
15) Genel tekrar yapılması. • Öğrencilerin sorularının cevaplanması. Veri yok
16) Final sınavı veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tatlı Kitap (Türk ve Dünya Tatlıları)
Tuğrul ŞAVKAY
Diğer Kaynaklar: Şavkay, T. (2008). Tatlı Kitap.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

5

6

7

8

3

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 64
Uygulama 16 64
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 4
Toplam İş Yükü 133