GSTE229 Desserts of Turkish Cuisineİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi ve Mutfak Sanatları (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE229
Ders İsmi: Desserts of Turkish Cuisine
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARİF AKDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. EMİR GAMZE VATANDOST MADEN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türk Mutfak tatlılarının yapımında yapısal özelliklerini ve hamurun yapısında meydana gelen değişiklikleri açıklamak amacıyla hazırlanmıştır. Ders kapsamında hamurun yapısında değişiklikler yapılarak Geleneksel Türk hamur işi tatları incelenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders izlencesi
• Fırın Sütlaç, Şekerpare
• Keşkül – ü Fukara, Zerde
• Un Helvası
• İrmik Helvası (Limonlu)
Kazandibi, Tavukgöğsü
• Dilberdudağı
• Tulumba Tatlısı
• Lokma, Güllaç tatliları
• Katmer
• Kabak tatlısı ve Ayva Tatlısı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Süt proteinlerinin anlatılması, • Sütün kesilmemesi için yapılması gereken işlem sırasının kavranması, • Sübye yapım aşaması ve süte kıvam aldırma işleminin anlatılması, • Fırında pişirme tekniğinin anlatılması, • Şekerpare hamurunun yoğurma aşamasının kavranması, • Hamura şekil verme işlemi, • Şerbetin kıvamını ayarlamak, • Tatlının pişirme aşaması ve tekniğinin gösterilmesi.
2) • İç malzemelerin tanıtımı, • Tatlının yapım aşamasında uygulanacak tekniklerin anlatılması, • Sübyenin yapım aşaması, • Tatlının sübye ile kıvam aldırma aşamasının anlatılması, • Sütlü tatlının hangi derecelerde, ve hangi şartlarda saklanmasının anlatılması, • Tatlıların sunum tekniğinin kavratılması.
3) • İç malzemelerin anlatılması, • Malzemelerin kavrulma işleminin izlenmesi ve proses aşamasının kontrolü, • Şerbet ayarının anlatılması ve uygulama tekniği, • Sunum aşamasının gösterilmesi.
4) • İç malzemelerin tanıtılması, • Malzemelerin kavrulma işleminin izlenmesi ve proses aşamasının kontrolü; • Şerbet ayarının anlatması, uygulama tekniği • Sunum aşamasının gösterilmesi.
5) • İç malzemelerin tanıtılması, • Hamurun yoğrulma tekniğinin ve elastik yapının oluşturulması, • Hamurun dinlenim ve işlenim aşamasının anlatılması, • Merdane ve oklava kullanma tekniğinin gösterilmesi, • Pişirme tekniğini ve şerbet kıvamını uygulamalı gösterme.
6) • Hamur yoğurma tekniği ve dinlenme sürelerini anlatılması, • Lokmanın yağda pişirme tekniğinin gösterilmesi, • Şerbet kıvamını dengeleme ve şerbetleme aşamaları, • Süt pişirme derecesinin kavratılması, • Güllacı işleme tekniğinin gösterilmesi, • Tatlının kıvam alma süresinin izlernmesi,, • Sunum aşamasının gösterilmesi.
7) • Meyve tatlılarının şeker ile gözlenim sürelerinin belirlrnmesi, • Meyve tatlılarının pişirme tekniklerinin anlatılması, • Sunum tekniklerin gösterilmesi • Kabak tatlısı ve Ayva Tatlısı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, • Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, • Tanışma • Beklentilerin paylaşılması, • Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Ders izlencesini gözden geçirme
2) • Süt proteinlerinin anlatılması, • Sütün kesilmemesi için yapılması gereken işlem sırasının kavranması, • Sübye yapım aşaması ve süte kıvam aldırma işleminin anlatılması, • Fırında pişirme tekniğinin anlatılması, • Şekerpare hamurunun yoğurma aşamasının kavranması, • Hamura şekil verme işlemi, • Şerbetin kıvamını ayarlamak, • Tatlının pişirme aşaması ve tekniğinin gösterilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
3) • İç malzemelerin tanıtımı, • Tatlının yapım aşamasında uygulanacak tekniklerin anlatılması, • Sübyenin yapım aşaması, • Tatlının sübye ile kıvam aldırma aşamasının anlatılması, • Sütlü tatlının hangi derecelerde, ve hangi şartlarda saklanmasının anlatılması, • Tatlıların sunum tekniğinin kavratılması. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
4) • İç malzemelerin anlatılması, • Malzemelerin kavrulma işleminin izlenmesi ve proses aşamasının kontrolü, • Şerbet ayarının anlatılması ve uygulama tekniği, • Sunum aşamasının gösterilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
5) • İç malzemelerin tanıtılması, • Malzemelerin kavrulma işleminin izlenmesi ve proses aşamasının kontrolü; • Şerbet ayarının anlatması, uygulama tekniği • Sunum aşamasının gösterilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
6) • İç malzemelerin tanıtılması, • Pişirme tekniğinin gösterilmesi, • Tavuğu pişirme, dövme ve tiftikleme tekniğinin kavratılması, • Sübye yapım aşaması, • Kazandibinin ocakta pişirilme tekniğinin uygulamalı gösterilmesi, • Sunum aşamasının gösterilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
7) • İç malzemelerin tanıtılması, • Hamurun yoğrulma tekniğinin ve elastik yapının oluşturulması, • Hamurun dinlenim ve işlenim aşamasının anlatılması, • Merdane ve oklava kullanma tekniğinin gösterilmesi, • Pişirme tekniğini ve şerbet kıvamını uygulamalı gösterme. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
8) • Vize Sınavı Veri yok
9) • İç malzemelerin tanıtılması, • Hamur yoğurma işlemini gösterilmesi, • Hamurun yoğrulma tekniğinin gösterilmesi, • Yağda pişirme tekniğinin gösterilmesi, • Şerbetin kıvamının anlatılması ve şerbetleme işleminin gösterilmesi, Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
10) • Hamur yoğurma tekniği ve dinlenme sürelerini anlatılması, • Lokmanın yağda pişirme tekniğinin gösterilmesi, • Şerbet kıvamını dengeleme ve şerbetleme aşamaları, • Süt pişirme derecesinin kavratılması, • Güllacı işleme tekniğinin gösterilmesi, • Tatlının kıvam alma süresinin izlernmesi,, • Sunum aşamasının gösterilmesi. Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
11) • Hamur kıvamının ve elastiki yapının uygulamalı olarak gösterilmesi • Hamurun dinlenme süresinin gözlemlenmesi. • Katmer hamurunu el ile açma tekniğinin gösterilesi. • Tatlının pişirme ve sunum aşamasının anlatılması Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
12) • Meyve tatlılarının şeker ile gözlenim sürelerinin belirlrnmesi, • Meyve tatlılarının pişirme tekniklerinin anlatılması, • Sunum tekniklerin gösterilmesi Bir sonraki ders için evde deneme uygulamaları yapılması
13) finalde uygulayacakları tatlı seçimi veri yok
14) • Genel tekrar yapılması. • Öğrencilerin sorularının cevaplanması. veri yok
15) • Genel tekrar yapılması. • Öğrencilerin sorularının cevaplanması. Veri yok
16) uygulamalı final sınavı Veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tatlı Kitap (Türk ve Dünya Tatlıları)
Tuğrul ŞAVKA
Diğer Kaynaklar: Veri yok.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

Program Kazanımları
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur.
2) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir. Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir.
3) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir.
4) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir.
5) Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
6) Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır. Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 4 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 8