Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması,
Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması,
Tanışma
Beklentilerin paylaşılması,
Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi
|
Ders izlencesini inceleme
|
2) |
Hijyenin ve sanitasyonun tanımlanması.
Toplu beslenme sistemlerinde hijyenin öneminin açıklanması.
Endüstriye yönelik hijyenik önlemler ve etkili bir sanitasyonun sağlayacağı yararlar konusunda açıklama yapılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
3) |
Mikroorganizmalar ile sanitasyonun ilişkisinin açıklanması.
Gıdalarda bulunan mikroorganizmaların (bakteriler, küfler, mayalar ve virüsler) tanımlanması.
Mikroorganizmaların çoğalma aşmalarının ve mikroorganizmaların gelişimini etkileyen faktörlerin incelenmesi.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
4) |
Gıda kaynaklı mikrobiyal hastalıkların tanımlanması.
Gıda enfeksiyonu ve gıda intoksikasyonunun açıklanması.
Gıda güvenliği teriminin tanımlanması.
Gıda güvenliğinin sağlanmasında kullanılan işleme ve koruma yöntemlerinin aktarılması.
|
Bir sonraki ders için okumalar yapma |
5) |
Gıdaların mikroorganizmalarla kontamine olma sebeplerinin anlatılması.
Kontaminasyona karşı alınması gereken önlemlerin açıklanması.
Gıda kontaminasyonunun önlenmesi için tüketicinin dikkate alması gereken kuralların açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
6) |
Temizlik ve temizleme maddelerinin tanımlanması ve açıklanması.
Dezenfeksiyon ve dezenfektan tanımlarının yapılması.
Dezenfektan özelliklerinin ve dezenfeksiyon yöntemlerinin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
7) |
Araç- gereçlerin temizliği için kullanılan yöntemlerin açıklanması.
Sanitasyon ekipmanları ve sistemlerinin tanımlanması ve açıklanması.
Otomatik temizleme sistemlerinin tanımlanması ve açıklanması.
Sanitasyon sırasında dikkat edilmesi gereken noktaların belirlenmesi ve öğrenciye aktarılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
8) |
Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi.
Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar.
|
Veri yok |
9) |
Gıda işletmelerinde personel hijyeninin sağlanması için yapılması gerekenlerin açıklanması.
Hijyenik uygulamalar için geliştirilen zorunlulukların sıralanması ve açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
10) |
Gıda işletmelerinde bulunması gereken fiziki koşulların tanımlanması ve açıklanması.
Gıda işletmelerinde sıvı ve katı atıkların uzaklaştırılması için geliştirilen yöntemlerin aktarılması.
Gıda işletmelerinde bulunabilecek haşerelerin tanımlanması, bu haşerelerin yok edilmesi veya kontrol altına alınması için kullanılacak yöntemlerin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
11) |
HACCP’ in tanımlanması, yaraları ve zararların açıklanması.
Sistemin genel prensiplerinin açıklanması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
12) |
ISO22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sisteminin açıklanması.
Sistemin özellikleri, gereklilikleri, yararları hakkında açıklama yapılması
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
13) |
Su hijyeninin tanımlanması ve öneminin açıklanması.
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerinin listelenmesi ve suyun kalitesinin iyileştirilmesi için kullanılan yöntemlerin aktarılması.
Su dezenfeksiyonunun açıklanması. |
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
14) |
Hava hijyeninin tanımlanması ve öneminin açıklanması.
Gıda işletmelerinde havanın kontaminasyonuna karşı alınan önlemlerin anlatılması.
|
Bir sonraki ders için belirlenen okumaları yapma |
15) |
Final konularının tekrar gözden geçirilmesi |
Final sınavına hazırlanılması |
16) |
Final sınavı |
Veri yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü Öğrencileri, beslenme ilkeleri ve gıda bilimi hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini çalışma hayatında uygularlar. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, mutfakta hijyen ve sanitasyon ile gıdaların saklanma koşulları konusunda bilgilidir. Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yasal düzenlemeler, mesleki standartlar, hak ve yükümlülükler ile etik kurallar hakkında bilgi sahibi olur. |
|
2) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alkollü ve alkolsüz içecekler hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur, yiyecek üretiminde çeşitli alkollü ve alkolsüz içecekleri kullanır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, uluslararası pişirme ve doğrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yöresel mutfak ve uluslararası mutfak yemekleri hakkında bilgi sahibi olurlar. Bilgilerini okul ve çalışma hayatlarında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, Ulusal ve Uluslararası gıda güvenliği standartları hakkında bilgi sahibi olup, bilgilerini okul ve çalışma hayatında uygularlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri kişisel bakım, hijyen, giyim ve görünüm konusunda bilgili ve özenlidir.
Gastronomi bölümü öğrencileri, ulusal ve uluslararası tatlı ve ekmek teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek- içecek maliyet analizi, kontrolü ve menü fiyatlandırması hakkında bilgi sahibidir. |
|
3) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, başkalarıyla veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. |
|
4) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgi ve becerileri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. |
|
5) |
Okan Üniversitesi Gastronomi Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili fiziksel ortamı tanır. Araç-gereçlerini tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
Gastronomi bölümü öğrencileri, medya ve sanatta gastronomi hakkında bilgi sahibi olurlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, sektör ile iş birliği yaparak, gelen talepler doğrultusunda projeler hazırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, etkin iletişim kurma becerisine sahip olur. |
|
6) |
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, satın alma aşamasından sunum aşamasına kadar yiyecek içecek üretimi ile ilgili tüm süreçleri bilir ve bu süreçlerde ortaya çıkabilecek sorunları çözer.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, yemeklerin hazırlanması, pişirilmesi ve servisinde sanatsal yeteneğini kullanır.
Gastronomi bölümü öğrencileri, gıdaların içeriklerini ve gıdaları sağlığa uygun şekilde kullanmayı bilirler. Bilgilerini okul ve çalışma hayatında kullanırlar.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, alanındaki problemleri tanımlama ve çözme becerisine sahiptir.
Okan Üniversitesi Gastronomi bölümü öğrencileri, Gastronomi ile ilgili yeni teknolojileri takip edebilecek bilgi düzeyine sahip olur ve etkili olarak kullanır. |
|