Periodontoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PER601 | ||||||||
Ders İsmi: | Periodontal ve Peri-implant Dokuların Biyolojisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EKİN BEŞİROĞLU TURGUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi EKİN BEŞİROĞLU TURGUT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Periodontal ve periimplant dokuların biyolojisinin, histolojisinin ve anatomisinin öğrenilmesi amaçlandı. |
Dersin İçeriği: | Dişeti Periodontal Ligament Sement Alveol kemiği Periimplant mukoza |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oral Mukoza ve Dişetinin Klinik Özellikleri | |
2) | Dişeti Epiteli | |
3) | Dişetinin Bağ Dokusu | |
4) | Dişetinin Hücresel Elementleri, Kanlanması ve inervasyonu | |
5) | Periodontal Ligament Fibrilleri ve Fonksiyonları | |
6) | Periodontal Ligamentin Hücreleri ve Ara Maddesi | |
7) | Malasses Epitel Artıklarının Periodontal Lİgamentin gelişimi, devamlılığı ve rejenerasyonu üzerine etkisi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sement çeşitleri | |
10) | Sement Rezorpsiyonu ve Tamiri | |
11) | Alveol kemiğin yapısı, hücresel komponenetleri | |
12) | Alveol kemiğin matriks komponentleri ve remodelasyonu | |
13) | Periodontal dokuların gelişimi | |
14) | Periodontal ve Periimplant marjinal yumuşak dokuların karşılaştırılması | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Clinical Periodontology and Implant Dentistry Carranza's Clinical Periodontology |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | |||||||||||||
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | |||||||||||||
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | |||||||||||||
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | |||||||||||||
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | |||||||||||||
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | |||||||||||||
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | |
2) | Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | |
3) | Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | |
4) | Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | |
5) | Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | |
6) | Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | |
7) | Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Ödev | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 | 784 |
Uygulama | 14 | 28 | 392 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 1182 |