PER608 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Yaklaşımlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Periodontoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Periodontoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PER608
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 2 5 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bilimsel araştırmanın etik kurallar dahilinde planlaması, yürütülmesi ve sonuçlandırılmasını açıklamak.
Dersin İçeriği: Bilimsel araştırma, bilimsel araştırma aşamaları, bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırmada etik yaklaşımlar, bilimsel araştırmada kaynak inceleme, bilimsel araştırma planlaması ve yürütülmesi, bilimsel araştırma sonuçlarının yazılması, kanıta dayalı diş hekimliği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bilimsel araştırmayı tanımlar.
2) Bilimsel araştırma aşamalarını kavrar.
3) Bilimsel araştırmada kaynak incelemesini kavrar.
4) Kanıta dayalı diş hekimliği yaklaşımını kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bilimsel araştırma yöntemlerini karşılaştırır.
2) Bilimsel araştırmada etik yaklaşımları açıklar.
3) Bilimsel araştırma planlaması ve yürütülmesini açıklar.
4) Bilimsel araştırma sonuçlarının yazılmasını listeler.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel araştırma
2) Bilimsel araştırma aşamalar
3) Bilimsel araştırma aşamalar
4) Bilimsel araştırma yöntemleri
5) Bilimsel araştırma yöntemleri
6) Bilimsel araştırmada etik yaklaşımlar
7) Bilimsel araştırmada etik yaklaşımlar
8) Ara sınav
9) Bilimsel araştırmada etik yaklaşımlar
10) Bilimsel araştırmada kaynak inceleme
11) Bilimsel araştırmada kaynak inceleme
12) Bilimsel araştırmanın planlanması ve yürütülmesi
13) Bilimsel araştırmanın sonuçlarının yazılması
14) Bilimsel araştırmanın sonuçlarının yazılması
15) Kanıta dayalı diş hekimliği
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

8

3

4

6

7

Program Kazanımları
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 56 784
Uygulama 14 28 392
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 1182