GIT220 Grafik Tasarım IIİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Görsel İletişim TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT220
Ders İsmi: Grafik Tasarım II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SEDEF BİNGÖL ÇETİNKAYA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Proje temelli bir derstir. Ders GIT 219 Grafik Tasarım 1’in devamı niteliğindedir. Öğrencinlerin hayal gücü ve yaratıcılıklarını kullanmaları amacı ile projeler verilir. Ders öğrencilerin imgeler ve fikirleri etkin bir görsel dile dönüştürmeyi becerebilmeleri, karmaşık iletişim problemlerini kavrayıp, bunlar üzerine sistematik biçimde düşünerek, pratik becerilerini teorik bilgiyle harmanlayarak yaratıcı ve kavramsal görsel çözümler üretebilmesine yardımcı olmayı hedefler.
Dersin İçeriği: İllüstrasyon, Fotoğraf, tipografi ve gibi çeşitli üretim tekniklerini kullanarak grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak; görsel bir dil oluşumuna yardımcı olmak, kavramsal düşünmeyi teşvik etmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Grafik Tasarıma dair teorik bilgi ve uygulama becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş; içerik, sömestir ile ilgili beklentiler, bilgiler. 1. projenin verilişi .
2) Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi .
3) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 1’in değerlendirme ve eleştirisi. 2. projenin verilişi .
4) Proje 2 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi, Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi .
5) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 2’in değerlendirme ve eleştirisi. 3. projenin verilişi ..
6) Proje 3 ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi / ezkizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
7) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi / Proje 3’ün değerlendirme ve eleştirisi. 4. projenin verilişi ..
8) Proje ile ilgili fikir ve ezkizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
9) Eskizlerin taslak haline getirilmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi ..
10) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi ve sunumu. 5. projenin verilişi ..
11) Proje ile ilgili fikir ve eskizlerin incelenmesi. Fikir ve eskizlerin geliştirilmesi. ...
12) Taslakların bitirilmiş çalışma haline getirilmesi. Proje 5’in değerlendirme ve eleştirisi. Final Projesinin verilişi ..
13) Final projesi ile ilgili fikir ve eskizlerin incelenmesi, son kararlarin verilmesi. ..
14) Final projesi teslimi, sunumu ve değerlendirmesi. ..

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
-İletisim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
-Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy),
Diğer Kaynaklar: Görsel İletişim ve Grafik Tasarım (Tevfik Fikret Uçar),
-İletisim ve Grafik Tasarım (Emre Becer),
-Semboller ve Yorumları (Necmettin Ersoy),
-Görüntü Estetiği (Levent Kılıç), Yazı İnsanlığın Belleği (Georges Jean),
-Designing Brand Identity: A Complete Guide to creating, Building, and maintaining Strong Brands , Alina Wheeler
(2009), John Villey and Sons Inc.,
-Görsel Düşünme, Rudolf Arnheim (1997) University of California Press, Metis Yayınları 2004,
-The Advertising Concept Book, Pete Barry (2008) Thames & Hudson,
-Grafik Tasarim Ne İçindir?, Alice Twemlow (2006) RotoVision SA, What Is Graphic Design For?, Yem Yayin 2008,
-Non-Designer's Design Book, Robin Williams (2008) 3rd Edition, Peachpit Press
-Grafik Tasarım Dergileri. (Eye Magazine, Communication Arts, Archive, Computer Arts, Print Magazine)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 4
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 4
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 4
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 5
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Uygulama 16 16
Proje 16 48
Toplam İş Yükü 112