Gastronomi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GST521 | ||||||||
Ders İsmi: | Ekmek ve Pasta Tekniğinde Bilim | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MÜGE KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Uluslararası pasta ve ekmeklerin mutfak kültürü açısından tarihi geçmişlerinin bilinmesi, Pasta ve ekmek üretiminde kullanılan gıda ürünleri ve araç gereçler gibi ürün ve ekipman bilgisinin pekiştirilmesi, Uluslararası çeşitli kültürlere ait pastaların ve unlu mamullerin üretim tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulanması, Uluslararası çeşitli kültürlere ait ekmeklerin üretim tekniklerinin öğrenilmesi ve uygulanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası Temel Kurabiyeler (Temel sable hamuru, temel tuzlu kurabiye hamuru, çikolatalı viennese). Uluslararası Temel Kurabiyeler (crackle, vanilyalı landeşe, short bread, biscotti). Uluslararası Temel Kekler (Devil’s food cake, high ratio cake). Chiffon Roll Sponge, Pastacı Kreması Mereng yapımı (Fransız merengi, İsviçre merengi, İtalyan merengi), Beze, Pavlova, Temel Pandispanya yapım teknikleri Avusturya Pastaları Fransız Tatlıları Alman Pastaları İtalyan Tatlıları Tartlar, Fransız yağlı hamuru, Kruvasan Baget Ekmeği, Fokaçyo, Paskalya Ekmeği Briyoş (Brioche), Ciabatta |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası pastalar ve pastacılıkta kullanılan ürünler | |
2) | Uluslararası pastacılığın tarihsel ve kültürel gelişimi. Uluslararası ekmek çeşitleri | |
3) | Uluslararası temel kurabiyeler ve yapım teknikleri | |
4) | Uluslararası Temel Kekler | |
5) | Uluslararası Temel Kekler | |
6) | Sponge üretim tekniği (chiffon roll sponge) ve pastacı kreması yapımı | |
7) | Mereng yapımı (Fransız merengi, İsviçre merengi, İtalyan merengi), Beze, Pavlova, | |
8) | Temel pandispanya yapım teknikleri | |
9) | Buttercream çeşitleri, buttercream ile pastanın kapatılması ve süslenmesi | |
10) | Avusturya Pastaları | |
11) | Fransız Tatlıları | |
12) | Alman Pastaları | |
13) | İtalyan Tatlıları | |
14) | Baget Ekmeği, Fokaçyo, Paskalya Ekmeği, Briyoş (Brioche), Ciabatta | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
Akran Değerlendirmesi | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 1 | 2 | 2 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 55 |