GST525 Gıda ve Pazarlama İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST525
Ders İsmi: Gıda ve Pazarlama
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yiyecek içecek sektöründe faaliyet gösterecek aşçı adaylarının pazarlama, markalaşma ve satış alanlarında temel kavramlara, uygulamalara hakim olması ve başarılı işletmeler kurulmasında ve sürdürülmesinde pazarlamanın öneminin anlaşılması.
Dersin İçeriği: Bu ders; Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi,4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi,Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi,- Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon,Konsept (Tema),Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları,Ara Sınav,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı,Pazarlama Planı Hazırlanması,Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması,Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Marka yaratma metodolojisi
2) Temel Pazarlama bilgisi
3) Hedef müşteri tanımlaması
4) Pazar araştırma metodları
5) Satış teknikleri
6) Pazarlama planı hazırlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pazarlamaya giriş - Pazarlamanın tarihi gelişimi - Pazarlama çevresi
2) 4P ve 4C Pazarlama karması - Ürün / Müşteri - Fiyat / Maliyet - Dağıtım / Kolaylık - Tutundurma / İletişimi
3) Pazar Analizleri - Pazar araştırması - Rakip analizi
4) Markalaşma - Konumlandırma - Misyon ve Vizyon
5) Konsept (Tema)
6) Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
7) Hizmet pazarlaması - Yiyecek-içecek sektöründe pazarlama uygulamaları
8) Ara Sınav
9) Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
10) Tüketici davranışı - Yiyecek-içecek sektöründe tüketici davranışı
11) Pazarlama Planı Hazırlanması
12) Müşteri ilişkileri yönetimi - CRM kavramı - Yiyecek-içecek işletmelerinde CRM uygulamaları
13) Dijital Pazarlama Sosyal medya pazarlaması
14) Yiyecek-içecek işletmelerinde satış - Satışın pazarlamadaki önemi - Satış sürecinin aşamaları - Satış yöntemleri
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Banu SAMANCI “Markanızı nasıl pişirirsiniz?”, CEO Plus, Doğan Kitap, 2016
Mucuk, İsmet “Pazarlama İlkeleri”, Türkmen Kitapevi, Karafikoğlu, Mehmet “Pazarlama İlkeleri”, Literatür Yayıncılık notları, Philip Kotler, “A’dan Z’ye Pazarlama” Josh Kaufman “The Personal MBA” Ed.
Julius Wiedemann, Taschen. “Reklamcılık artık Online”, Alan Charlesworth “Internet
Marketing”
Tracy L. Tuten & Michael R. Solomon,“Social Media Marketing”, Liana Li Evans, “Social Media Marketing”

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 34