Gastronomi (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | GST533 | ||||||||
Ders İsmi: | Diyet, Beslenme ve Sağlık | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MÜGE KAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Diyetin sağlık açısından önemi, diyetle ilgili kavramlar ve diyet çeşitleri ifade edilmektedir. Besin tüketim sıklığı, zayıflık ve şişmanlık nedenleri ile tedavi yöntemleri, çeşitli hastalıklarda beslenmenin nasıl olması gerektiği öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği: | ) Diyetin sağlık açısından önemini kavrar ve diyetle ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibi olur. 2) Diyet çeşitlerini öğrenir. 3) Diyet kurallarını öğrenir. 4) Besin değişimleri hakkında yorum yapabilir. 5) Besin öğelerin hakkında bilgi sahibi olur. 6) Hastalıklara göre beslenme türlerini öğrenir. 7) Karşılaştıkları farklı durumlarda uygulanması gereken beslenme türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
0) | Diyetin sağlığımızdaki yeri ve önemi, diyetle ilgili kavramlar | |
1) | Besin tüketim sıklığı ve antropometrik ölçümler | |
1) | Zayıflık nedenleri ve tedavi ilkeleri | |
1) | Şişmanlık nedenleri ve tedavi ilkeleri | |
1) | Formda kalma ilkeleri ve egzersiz | |
1) | Diyet yaparken uygulanması gereken kurallar | |
1) | Besin değişim listeleri | |
1) | Ara Sınav | |
1) | Diyet çeşitleri | |
1) | Hasta beslenmesinde ilkeler ve diyet çeşitleri | |
1) | Kalp damar hastalarında beslenme | |
1) | Sindirim sistemi hastalarında beslenme | |
1) | Kanser hastalarında beslenme | |
1) | Diyabetlerde beslenme | |
1) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Baysal, A. (2002). Beslenme. Hatiboğlu Yayınevi, Yenilenmiş 9. Baskı, Ankara. 2. Baysal, A. ve ark. (1999). Diyet El Kitabı. Hatiboğlu Yayınevi, Yenilenmiş 3. Baskı, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Baysal, A. (2002). Nutrition. Hatiboğlu Publishing House, Renewed 9th Edition, Ankara. 2. Baysal, A. et al. (1999). Diet Handbook. Hatiboğlu Publishing House, Renewed 3rd Edition, Ankara. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 32 |