GST600 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Gastronomi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Gastronomi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GST600
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 20
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MÜGE KAYA
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
1.1. İlgisini çeken farmakognozi dallarından biri ile ilgili bir araştırma konusu belirler.
1.2. Belirlediği konu ile ilişkili temel bilgileri tartışır.
1.3. Belirlediği konu ile ilişkili son literatür bilgilerini derler.
1.4. Derlediği bilgileri organize eder.
1.5. Derlediği bilgilere dayanarak, belirlediği konu ile ilgili henüz çalışılmamış yeni bir araştırma alanına ait özgün bir hipotez önerir.

2. Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırabilecektir.
2.1. Araştırmak istediği farmakognozi konusu ile ilgili daha önceden kullanılmış olan deneysel yöntemleri derler.
2.2. Araştırma sırasında kullanılacak olan cihazların çalışma prensiplerini sorgular.
2.3. Araştırma yapacağı cihazları çalıştırır.
2.4. Araştırma sırasında kullanacağı deneysel parametreleri düzenler.

3. Yaptığı deneyler sonucunda elde ettiği verileri analiz edebilecektir.
3.1. Deneyler sonucunda elde ettiği ham verileri organize eder.
3.2. Verilerini gerekli şekilde analiz edebileceği istatistik yöntemini sorgular.
3.3. Verilerini analiz edeceği istatistik programını çalıştırır.
3.4. Çalışma protokolüne uygun şekilde veri analizini gerçekleştirir.
3.5. Analiz ettiği deneysel verilerin istatistiksel anlamlılıklarını ayırt eder.

4. Analiz ettiği deneysel verileri farmakognozik açıdan değerlendirebilecektir. 4.1. Elde ettiği sonuçları farmakognozik açıdan yorumlar.
4.2. Elde ettiği bulguların olası nedenlerini tartışır.
4.3. Elde ettiği bulguların çalışmanın başlangıcında ortaya koyduğu hipotez ile örtüşüp örtüşmediğini sorgular.

5. Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.
5.1. Bilimsel bir rapor hazırlamanın prensiplerini açıklar.
5.2. Araştırmanın hipotezini, çalışma yöntemlerini, bulguları ve bulgulara ilişkin değerlendirmeyi içeren bir metin hazırlar.
5.3. Hazırladığı raporda, yaptığı araştırmaya ilişkin bulguların, bilime katkısını yargılar.
5.4. Yaptığı çalışmaya ve elde ettiği sonuçlara dayanarak konu ile ilgili farklı araştırma alanları önerir.
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konusunun belirlemek üzere öğrencinin bilgi birikiminin olduğu ve ilgi duyduğu konular hakkında fikir alış verişinde bulunulması.
2) Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı literatür taramalarının değerlendirilmesi
3) Öğrencinin belirlenen tez konusu ile ilişkili olarak önerdiği hipotezlerin değerlendirilmesi. Tez çalışmasına konu olacak hipotezin belirlenmesi.
4) Yapılan literatür taramaları ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına ve cihazlara karar verilmesi.
5) Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylere ilişkin parametrelerin saptanması.
6) Tez çalışması kapsamında yapılacak olan deneylerde kullanılacak materyalin temin çalışmalarının yapılması.
7) Tez deneylerinin yapılması.
8) Tez deneylerinin yapılması.
9) Tez deneylerinin yapılması.
10) Tez deneylerinin yapılması.
11) Tez deneylerinin yapılması.
12) Tez deneylerinin yapılması.
13) Tez deneylerinin yapılması.
14) Tez deneyleri ile ilgili ön verilerin değerlendirilmesi, gerekiyorsa araştırma planında değişiklik yapılması.
15) Tez deneyleri ile ilgili ön verilerin değerlendirilmesi, gerekiyorsa araştırma planında değişiklik yapılması.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 3 3
Ödevler 1 2 2
Rapor Teslimi 1 2 2
Toplam İş Yükü 39