MHIT220 Mezuniyet Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve TanıtımÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MHIT220
Ders İsmi: Mezuniyet Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KARAKURT KARABULUT
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu program, mezuniyet aşamasına gelmiş olan öğrencilerin, halkla ilişkiler ile ilgili bir araştırma konusunu irdeleyip analiz etmeleri, elde edilen verilere ve bilimsel kaynaklara dayanarak değerlendirmelerde bulunmaları ve sonuçta çözüm önerileri geliştirmeleridir. Mezuniyet Projesinde hedeflerden biri de öğrencinin proje aşamalarında halkla ilişkiler ve kamu kurumları ile birlikte çalışarak, meslek alanındaki kurumların işleyişi konusunda bilgi sahibi olmalarıdır. Bu bağlamda öğrencilerimiz, hazırlayacakları proje kapsamında, bilimsel düşüncenin ana yöntemini öğrenme ve uygulama becerisini de kazanarak mezun olacaklardır.
Dersin İçeriği: Sorunları alternatif çözümler oluşturmak için analiz eder.
Projenin amacını ve hedeflerini belirler
Veri toplama, düzenleme ve sınıflandırma yapar.
Bilgi yöntemlerini karşılaştırarak değerlendirir.
Sebep - sonuç arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
Sunum ve rapor oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sorunları alternatif çözümler oluşturmak için analiz eder
2.1) Projenin amacını ve hedeflerini belirler
2.2) Veri toplama, düzenleme ve sınıflandırma yapar.
2.3) Bilgi yöntemlerini karşılaştırarak değerlendirir.
2.4) Sebep - sonuç arasındaki ilişkiyi değerlendirir. Sunum ve rapor oluşturur.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Öğrencilere ders tanıtılır • Müfredat D Ödev: Bir sonraki sınıf oturumu için mezuniyet projesi hakkında bir araştırma yapmak
2) • Halkla ilişkiler problemlerini ve kamu sorunlarını tanımlama • Kamu ve halkla ilişkiler problemlerini açıklayınız. Ödev: Mezuniyet projesi hakkında araştırma
3) • Halkla ilişkiler birimi ve yerel yönetim biriminin sistemi • Araştırma projesinin tasarlanışı Ödev: Araştırma Mezuniyet Projesi hakkında
4) • Proje dokümantasyonu değişimi • Halkla ilişkiler projeleri hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz Ödev: Mezuniyet projesi hakkında araştırma
5) • Projenin amacı • Mezuniyet Projesi hedefleri açıklamak Ödev: Mezuniyet projesi hakkında bir rapor yazılması
6) • Araştırma sürecini anlatınız • Liste ve araştırma projesi için veri bulmak ve açıklamak Ödev: Mezuniyet projesi hakkında bir rapor yazılması
7) • Proje araştırma metodolojisi bulma • Proje izleme, inceleme ve rehberlik süreci nelerdir ? Ödev: Mezuniyet projesi hakkında bir rapor yazılması
7) • Proje araştırma metodolojisi bulma • Araştırma sürecini anlatınız • Liste ve araştırma projesi için veri bulmak ve açıklamak • Projenin amacı • Mezuniyet Projesi hedefleri açıklamak • Halkla ilişkiler birimi ve yerel yönetim biriminin sistemi • Araştırma projesinin tasarlama • Halkla ilişkiler problemlerini ve kamu sorunlarını tanımlama • Kamu ve halkla ilişkiler problemlerini açıklama yok
8) • Proje izleme, inceleme ve rehberlik. yok
10) proje hazırlığı
11) proje hazırlığı
12) proje hazırlığı
13) proje hazırlığı
14) proje hazırlığı
15) proje sunumu
15) proje sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Graduation Project Assist. Prof.Dr. Seda H. Bostancı Lecture Notes
• Day,A,R.,(1996), Bilimsel bir Kitap Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?,Tübitak
Diğer Kaynaklar: • Graduation Project Assist. Prof.Dr. Seda H. Bostancı Lecture Notes
• Day,A,R.,(1996), Bilimsel bir Kitap Nasıl Yazılır ve Yayımlanır?,Tübitak

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma.
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 5
2) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. - Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. 5
3) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 18
Final 1 3
Toplam İş Yükü 45