Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
18. yüzyıl Rus Edebiyatı Genel Değerlendirme - 19. yüzyıl Rus Edebiyatına Giriş |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer |
2) |
Puşkin’in edebi kişiliği ve şiirleri |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
3) |
Puşkin’in “Yüzbaşının Kızı” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
4) |
Mihail Lermontov’un yaşamı, edebi kişiliği |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
5) |
Lermontov’un “Zamanımızın Bir Kahramanı” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
6) |
İvan Turgenyev’in yaşamı, edebi kişiliği |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
7) |
Turgenyev’in “Babalar ve Oğullar” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Nikolay Gogol’ün yaşamı, edebi kişiliği |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
10) |
Gogol’ün “Ölü Canlar” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
11) |
F. Dostoyevski’nin yaşamı ve edebi kişiliği |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
12) |
Dostoyevski’nin “Suç ve Ceza” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
13) |
L. Tolstoy’un yaşamı, edebi kişiliği |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
|
14) |
L. Tolstoy’un “Anna Karenina” adlı eserinin incelenmesi |
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Флоринский С.М. Русская литература. Учебное пособие. – М.: Изд-во «Русский язык», 2007.
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
Rus Düşünce Tarihi, Andrej Walicki, Çeviren: Alaeddin Şenel, V Yayınları, İstanbul
|
Diğer Kaynaklar: |
Флоринский С.М. Русская литература. Учебное пособие. – М.: Изд-во «Русский язык», 2007.
19. Yüzyıl Rus Edebiyatı Üzerine Yazılar, Prof. Dr. Ö. Aydın Süer
Rus Edebiyatının Öğrettiği, Ataol Behramoğlu, Evrensel Basım Yayın, İstanbul, 2008.
Rus Düşünce Tarihi, Andrej Walicki, Çeviren: Alaeddin Şenel, V Yayınları, İstanbul |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar, dil çiftleri arasında, iş yaşamında var olan ihtiyaçlara göre en az bir uzmanlık alanında yazılı ve sözlü çeviri yapabilir. |
|
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
2) |
Mezunlar, yazılı ve sözlü çeviri becerisi kazandıracak düzeyde A, B ve C dili kategorilerinde çok dillilik becerisine sahiptir (A dili en az C1; B Dili en az B1; C Dil(ler)i en az A2). |
|
3) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
3) |
Mezunlar A, B ve C dillerinin konuşulduğu kültürlerdeki düşünsel ve kültürel gelenek konusunda bilgi edinir ve bu kültürlere özgü davranış ve tutumlar konusunda farkındalığa sahiptir. |
|
4) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme,
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
4) |
Mezunlar, A, B ve C dillerinde üretilmiş yazılı ve sözlü metinleri çeviribilimsel yaklaşımla çözümler, yorumlar ve bu metinleri A veya B diline çevirir. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
5) |
Mezunlar, çeviri uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve araçları kullanır; alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve donanım bilgisiyle birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
6) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
6) |
Mezunlar, çeviribilim alanında lisansüstü çalışmalara başlayabilecek düzeyde kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar konusunda bilgi sahibidir. |
|
7) |
Mezunlar, çevirmenlik mesleğinin eğitim, öğretim, mesleki örgütlenme ve etik sorunlarının irdelenmesi; özellikle çeviri ihtiyacının doğduğu farklı alanlarda bu sorunlara toplumsal ve bilimsel bakış doğrultusunda çözüm önerilerinin üretilmeye çalışılması konularında bilgi sahibidir. |
|
8) |
Mezunlar, takım çalışması yapabilir, eleştirel düşünebilir ve yaşam boyu öğrenme davranışı edinir. |
|