Odyometri (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ODY203 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Uygulama ve İleri Test Yöntemleri I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MERVE GİRAY Öğr.Gör. AYŞENUR DEMİREL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Objektif ve subjektif işitme testlerinin uygulanarak pratik kazanılması |
Dersin İçeriği: | Odyolojik ölçüm ve değerlendirmeye ait tanı ve değerlendirme yöntemleri, saf ses odyometre uygulamaları, klinik maskeleme, elektrofizyolojik testler: İşitsel uyarılmış potansiyeller, klinik uygulamada işitsel uyarılmış potansiyeller, eşik ve tanısal amaçlı işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları (ABR), normal ve patolojik işitsel uyarılmış beyin sapı yanıtları, Akustik İmmitansmetri, Akustik refleks testi, otoakustik emisyon, mesleki konuda bilgi ve beceriyi arttırma, öğrenilen bilgileri uygulama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Odyometre Cihazının Temel Parçalarını Öğrenme | Ders notları |
2) | Odyogram okuma ve işaretleme | Ders notları |
3) | Kulaklık yerleşimi ve işitme eşiği tespiti | Ders notları |
4) | Konuşma odyometrisi | Ders notları |
5) | Klinik maskeleme | Ders notları |
6) | Klinik maskeleme | Ders notları |
7) | Genel tekrar | Ders notları |
8) | Ara sınav | |
9) | Sensörinöral işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
10) | İletim tipi işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
11) | Mikst tip işitme kayıplarında maskeleme | Ders notları |
12) | Maskeleme ikilemi | Ders notları |
13) | Örnek vakalarda maskeleme | Ders notları |
14) | Genel tekrar | |
15) | Genel tekrar | |
16) | Genel sınav |
Ders Notları / Kitaplar: | Katz, J., Chasin, M., English, K. M., Hood, L. J., & Tillery, K. L. (Eds.). (1978). Handbook of clinical audiology (Vol. 428). Baltimore: Williams & Wilkins. |
Diğer Kaynaklar: | Gündüz, M., & Karabulut, H. (Eds.). (2015). Odyolojide temel kavramlar ve yaklaşımlar. Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Sözlü sınav | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 5 | 75 |
Laboratuvar | 15 | 8 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 215 |