Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI 101 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojiye Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Fakülte Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BEKİR KÜRŞAT AYDIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | öğrencilerin psikoloji disiplinine genel ve kapsamlı bir giriş yapmasını sağlamak, psikolojinin ana kavram ve kuramlarına ve ayrıca zihinsel ve davranışsal süreçlerin bilimsel incelenmesine yönelik anlama becerisi geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | Beslenme ve Diyetetik alanında Psikolojinin önemini vurgulamak amacıyla Psikoloji bilimine giriş, tanımlar, kavramlar, davranışın temelini oluşturan fizyolojik ve nörobiyolojik süreçler, duyum, algı, öğrenme, koşullanma ve pekiştireç konularını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | TANIŞMA, GENEL BİLGİLER (Dersin amacı, Dönem Planı, Nasıl Ders Çalışmalıyız?) | Literatür tarama |
2) | PSİKOLOJİYİ KEŞFETMEK (Psikolojinin Tanımı, Konusu, Amaçları, Önemi ve Yararı, Uygulama Alanları) | Literatür tarama |
3) | PSİKOLOJİ VE BİLİM (Psikolojinin diğer bilimlerle ilişkisi, Araştırma Yöntemleri) | Web Tabanlı Araştırma |
4) | DAVRANIŞLARIN BİYOLOJİK TEMELİ-I : BEYNİN YAPI TAŞLARI (Beynin yapı ve gelişimi, Nöronların yapı ve fonksiyonu, ileticiler, refleks) | Web Tabanlı Araştırma |
5) | Gelişim Psikolojisi | Literatür tarama |
6) | Gelişim Psikolojisi | Literatür tarama |
7) | Gelişim Psikolojisi | Literatür tarama |
8) | ARA SINAV HAFTASI | - |
9) | DUYUM (Görme, Duyma, Denge, Dokunma) Ağrı, Yapay Duyular | Literatür tarama |
10) | DİKKAT VE ALGI (Algı eşiği, Duyuların algıya dönüştürülmesi, Algıda değişmezlik, Duyum ötesi algı) | Literatür tarama |
11) | BİLİNCİN DEĞİŞİK DURUMLARI: UYKU VE RÜYALAR | Video İzleme |
12) | ÖĞRENME-I : KLASİK KOŞULLANMA (Koşullandırma Kavramları, Uyumsal değer, Koşullu korku) | Literatür tarama |
13) | ÖĞRENME-II : EDİMSEL VE BİLİŞSEL YAKLAŞIMLAR (Edimsel Koşullanma, Pekiştiriciler, Öğrenmenin Türleri, Davranış Biçimlendirme) | Literatür tarama |
14) | BELLEK (Duyusal Bellek, Bellek Süreçleri, Kodlama, Sahte hatıraların aşılanması, Ayrı bellek sistemleri) | Literatür tarama |
15) | FİNAL | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8. King, L. A. (2012). The science of psychology: An appreciative view. Boston: McGraw Hil. Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson. Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. Ankara: TPD. |
Diğer Kaynaklar: | Gerrig, R. J. (2010). Psychology and Life, 20th Edition. Allyn & Bacon (Pearson). ISBN-13: 978-0-205-87327-2, ISBN-10: 0-205-87327-8. King, L. A. (2012). The science of psychology: An appreciative view. Boston: McGraw Hil. Stanovich, K. E. (2004). How to think straight about psychology. Boston: Pearson. Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi anlamak. Ankara: TPD. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 14 | 70 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 114 |