Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Dersin İçeriği: |
Bu dersin amacı, değişen bir dünyada ailelere geniş bir genel bakış ve disiplinler arası bir bakış açısı sağlamaktır. Öğrenciler, çift ilişkileri, ebeveyn rolleri, çocukluk ve ergenlik dahil olmak üzere aile ile ilgili çeşitli rolleri, kimlikleri ve ilişkileri keşfederler. Bu ders aynı zamanda aile içi şiddet, boşanma, aile içi psikolojik zorluklar ve aile/çift temelli müdahalelere genel bir bakış sağlar. Ayrıca Türkiye'deki ailelerle ilgili araştırma ve teoriler gözden geçirilmiştir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler
|
2) |
Aile Hayatlarını Kuramlandırmak
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) |
Couple Relations |
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) |
Ebeveyn Rolleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) |
Çocukluk ve Ergenlik
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) |
5 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) |
Türkiye'de Aile Çalışmaları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
9) |
Medyada Aile Temsili
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) |
Aile İçi Şiddet
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) |
Evlilik, Boşanma ve Evlilik Müdahaleleri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) |
Ailelerde Psikopatoloji ve Aile Terapileri
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) |
Öğrenci Sunumları
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) |
14 hafta boyunca çalışılan tüm konular
|
Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|