Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSY453 | ||||||||
Ders İsmi: | Counselling Psychology I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVİN AYDIN YÖNTEM | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımların tartışılması, öğrencinin psikolojik danışmanlıkta kullanılan birkaç temel metod ve teknikle tanıştırılması. eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamalarının tartışılmasıdır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımların tartışılması, öğrencinin psikolojik danışmanlıkta kullanılan birkaç temel metod ve teknikle tanıştırılmasını, eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamalarının tartışılmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danişmanlik Psikolojisine Giriş | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
2) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
3) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
4) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
5) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
6) | Psikolojik danışmanlıkla ilgili teori ve yaklaşımlar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
7) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
10) | Psikolojik danışmanlıkta kullanılan temel metod ve teknikler | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
11) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
12) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
13) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
14) | Eğitim, sağlık merkezleri ve iş yerleri gibi kurumlarda psikolojik danışmanlık uygulamaları | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
15) | Tekrar | Dersin öğretim görevlisinin notları ve ilgili makaleler |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Kaynak olarak, konuyla ilgili son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Bu derse ait kaynak kitap bulunmamaktadır. Kaynak olarak, konuyla ilgili son dönemde yayınlanmış makalelerden yararlanılacaktır |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
2) - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
3) - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
4) - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
5) - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |||||||||
6) - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
7) - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||||||
8) - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |||||||||
9) - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |||||||||
10) - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
2) | - Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
3) | - İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
4) | - İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
5) | - Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
6) | - Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
7) | - İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
8) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | |
9) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | |
10) | - Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Uygulama | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Sunum / Seminer | 16 | 32 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Rapor Teslimi | 4 | 12 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 168 |