Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersin tanımı.
• Bir PR çalışanında olması gereken başlıca özellikler. |
• Soruların cevaplandırılması ve araştırma yapılması |
2) |
• Basın bülteni yazma.
• Basın bülteni yazarken dikkat edilmesi gereken kurallar.
• Basın bülteninde yapılması ve yapılmaması gerekenler
• Örnek vakalar üzerinde konuşularak konuların tartışılması
|
• Konuyla ilgili araştırma yapıp sınıfta tartışma
• Verilen konu ile ilgili basın bülteni yazma.
|
3) |
• Bir basın bültenin haber değeri taşıması için dikkat edilmesi gereken konular. |
• Ödev teslimi ve ödevlerin sınıf ortamında incelenerek tartışılması. |
4) |
• Mailing,
• Müşteri ile seviyeli iletişim kurmak için gerekli olan yazım tekniklerini öğrenme
• Etkili mesaj yazma tekniğini öğrenme.
|
• Konu hakkında örnek materyal toplama. |
5) |
• Müşteriler için kurumsal tantım metni hazırlma.
• Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi
• Dikkat edilmesi gereken kurallar
|
• Araştırma yapmak ve ödev için materyal toplama |
6) |
• Müşteriler için kurumsal tanıtım metni hazırlamak.
• Kurumsal tanıtım metni için gerekli olan başlıca konuların belirlenmesi.
|
• Grup çalışmaları ve ödevlere devam edilmesi |
7) |
• Çeşitli açılış, davet, sempozyum gibi etkinliklerde konuşma metni hazırlama,
• Açılış konuşması metninde protokol sıralaması ve önemi.
|
• Sınıf içi çalışma için materyal toplanması |
8) |
• Özel günler için kurumsal davet metni hazırlama.
• Davetiye içeriği oluşturma.
|
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
9) |
• Etkinlik için medya ilişkilerinin önemi.
• Basın dosyası hazırlama. |
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
10) |
• Etkinlik sonrası rapor hazırlama.
• Raporlama teknikleri ve dikkat edilmesi gereken kurallar
• Raporlama yaparken konu başlıklarının belirlenmesi.
|
• Araştırma ve final ödevi için çalışmalara devam etmek. |
11) |
• Kriz anında yapılması gereken basın açıklamasında kullanılan dilin yapısı ve önemi. |
• Ödevlerin taslaklarının tamamlanması. |
12) |
• FİNAL SINAVI |
• Konuyla ilgili referans kitapların incelenmesinin sürdürülmesi. |
13) |
• Oluşturulan gruplara verilen sene sonu ödevlerinin teslimi. |
• Geri bildirimler doğrultusunda ödevlerin yeniden ele alınması ve düzeltilmesi. |
14) |
• Notların teslim edilmesi |
• Düzeltmeler ve final projelerinin biçimlendirilmesi. |
15) |
• Sınav değerlendirmesi. |
Dönem sonu |
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Bivins, Thomas H. (2010), Public Relations Writing: Style and Format, Illinois:NTC Publising Group.
2. Jean, Georges (2010), Yazı: İnsanlığın Belleği, Çev. Nami Başer, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
3. Okay, Ayla, Aydemir Okay (2010), Halkla İlişkiler, Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul: Der Yayınları.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Özdemir, Emin (2010), Sözlü ve Yazılı Anlatım Sanatı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
2. Paksoy, Arzu Çekirge (2013), Türkiye’de Halkla İlişkiler Uygulamaları, İstanbul: Rota Yayınları.
3. Ong, Walter J. (2010), Sözlü ve Yazılı Kültür, Çev. Sema Postacıoğlu Banon, İstanbul: Metis Yayınları.
4. Sektörün Penceresinden Halkla İlişkiler – Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu – Bamm Yayınları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|