HRE324 İnteraktif Halkla İlişkilerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE324
Ders İsmi: İnteraktif Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Halkla İlişkiler ve İletişim alanındaki en güncel kavram ve yöntemleri kazandırmak ve öğrencilerin gündeme yetişebilmelerini sağlamaktır. İletişim yönetimi için gerekli olan en yeni stratejileri ve eğilimleri öğrenecekler. Ders, halkla ilişkiler alanında sürdürülebilir kalkınma, sponsorluk, ilişki yönetimi, viral pazarlama ve mükemmeliyet yaklaşımı için kurumsal düzeyde halkla ilişkiler gibi konuları içerecektir. Öğrenciler akademik dergileri okuyarak bu alandaki güncel tartışmaları takip edecekler.
Dersin İçeriği: PR modelleri uygulama alanı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
Yeni medya kavramı
Dijital PR ve araçlar kavramı
Halkla ilişkiler açısından önemi
Dijital Halkla İlişkiler (Halkla İlişkiler) ve Yeni Medya
Kurumsal Bloglar, PR Kurumsal Gazeteler etkileri
Sosyal medya nedir? Sosyal medyayı yapan İletişim Kanalları nelerdir? Halkla ilişkilere katkı
Çevrimiçi Bültenler
Dijital iletişimde halkla ilişkiler yönetimi.
Çevrimiçi Kriz İletişimi
Arama Motoru Optimizasyonu Kavramı
Konsepti örneklerle açıklamak
İletişimde kavram katkısı.
Kurumsal Web Siteleri
Kurumsal İnternet Sitelerinin Halkla İlişkiler İçin Önemi
Kurumsal web sitesinin fonksiyonları,
Pazarlama iletişimine katkı
Çevrimiçi reklamcılık;
Kullanım alanları
Halkla İlişkilere Katkı ve Önem
Viral pazarlama kavramı
Halkla ilişkiler için viral pazarlama kavramının önemi
Dünyadan ve Türkiye'den örnekler
Çevrimiçi topluluklar ilişkileri ve Halkla ilişkiler için önemi.
Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme)
Dönem içinde grup içinde tartışılan konuları içselleştirmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı disiplinlerle birlikte bağlantı ve PR modellerinin pratik alanı; yeni medya kavramı; dijital PR ve araçları kavramının halkla ilişkiler açısından önemi; Dijital PR(Halkla İlişkiler) ve yeni medya; kurumsal bloglar; Halkla İlişkilerde kurumsal blogların etkisi; çevrimiçi haber bültenleri; dijital iletişimde halkla ilişkiler yönetimi; çevrimiçi kriz yönetimi; arama motorları optimizasyon kavramı; kurumsal internet siteleri; halkla ilişkilerde kurumsal internet sitelerinin önemi; çevrimiçi reklamcılık; viral pazarlama kavramı; halkla ilişkilerde viral pazarlamanın önemi; Türkiye’den ve dünyadan örnekler; çevrimiçi topluluk ilişkileri ve halkla ilişkilerde önemi; e- mail’in önemi ve süre boyunca gruplar içinde tartışılan mevzuları içselleştirmek adına halkla ilişkiler için (kurumsal motivasyon ve çalışan, ortaklar ve destekleyiciler için gelişim) kurum içi ağ.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Halkla İlişkilerin Temel Amaçları ve Adımları • PR Modelleri ve Sınırları • Diğer Disiplinlerle Halkla İlişkiler • Dünyadan ve Dünyadan Halkla İlişkiler Örnekleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
2) • Geleneksel Medyadan Yeni Medyaya Geçiş • Yeni Medya Kavramını Tanımlayan Yapısal Özellikler • Yeni Medya Etkileşimi. • Dijital PR Tanımı Ve Dijital PR Oluşturma Araçları • Halkla İlişkiler Uygulamalarında Dijital Halkla İlişkilerin Önemi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
3) • Dijital Halkla İlişkiler Kavramını Öğrenmek ve Değerlendirmek • Dijital Halkla İlişkiler ve Çevrimiçi Halkla İlişkiler ve Arasındaki Farklar • Dijital Halkla İlişkilerin Özelliklerini Analiz Etmek. • Dijital Halkla İlişkiler ve Kamuoyundaki Etkilerini Değerlendirmek. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
4) • Kurumsal Blogların Tanımı ve Değerlendirilmesi. • Kurumsal Blogların Sınıflandırılması. • Kurumsal Blogların Yararları. • Kurumsal Blogların Güvenilirliği ve Güvenilirliği • Kurumsal Blogların PR'ye Katkısı Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
5) • Sosyal Medya ve Sosyal Medya Sınıflandırması Kavramı • Sosyal Medya'nın Temel Özellikleri • Sosyal Medya İçerik Üretiminin Halkla İlişkiler Açısından Önemi • Sosyal Medya Kullanıcılarını / İzleyicileri Tanımlamak ve Değerlendirmek. • Sosyal Medya Kullanıcıları / İzleyicileri Halkla İlişkiler Yönünden Değerlendirilecek ve Analiz Edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
6) • Bülten Nedir? Yapı ve İçerik • Bülten Çeşitleri • Bülten Biçimleri • Bülten Dağıtım Kanalları Kamusal Haberlerde Haber Bültenlerinin Önemi ve Değerlendirilmesi. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
7) VİZE SINAVI
8) • Dijital İletişim Açısından Halkla İlişkiler Yönetim Alanlarının İncelenmesi • “Çevrimiçi Kriz Yönetimi”, Dijital İletişimin En Etkili Olduğu Alanlardan Hangisidir. Girişim ve Kavramsal Açıklama • Kriz Durumlarında Çevrimiçi ve Dijital İletişim Örnekleri, Kriz Yönetiminin Halkla İlişkilerde Önemi Anlamak • Türkiye'den Örneklerle Çevrimiçi Kriz Yönetimi'nin Araştırılması • Çevrimiçi Kriz Yönetiminde Kurumsal İtibarın Katkısı ve Değerlendirilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
9) • İletişimde arama motoru optimizasyonunun önemi. • Arama motoru tipleri • Arama motorlarının çalışma modu • Arama motorlarını hedef kitleye göre düzenleme • Arama motoru optimizasyonu teknikleri • Arama motoru optimizasyonunun önemi ve dijital iletişime katkı. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Onat, Ferah. "Dijital çağda halkla ilişkiler yazarlığı." Nobel Yay., Ankara (2014). Özel, Aybike Pelenk, and Nuray Yılmaz Sert. Dijital halkla ilişkiler: kavram ve araçları. Derin Yayınları, 2015.
10) • Kurumsal web sitesi oluşturmanın temel prensipleri • Kurumsal web sitesinin işlevleri • Kurumsal web siteleri Halkla ilişkiler için işlevler. • Kurumsal web siteleri pazarlama için fonksiyonlar. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
11) • Çevrimiçi reklamcılık kavramları ve alanları. • Çevrimiçi reklam içeriğinin genel profillerine göre belirlenmesi • çevrimiçi reklamların kullanımı • Çevrimiçi reklamcılığın halkla ilişkilerdeki katkısı ve önemi, • Çevrimiçi reklamların pazarlamaya katkısı • Viral pazarlama kavramı ve tanımı • Viral pazarlama kavramının ortaya çıkışı • Halkla ilişkilerde viral pazarlamanın önemi • Türkiye'de ve Dünyada viral pazarlama konseptinin örnekleri Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
12) • Çevrimiçi topluluk kavramı ve çevrimiçi toplulukların oluşumu ve temelleri • Çevrimiçi topluluklar çıkarları; hayal kurmak, ticaret yapmak • Çevrimiçi topluluklarla ilişkili tanımlanmış özellikler • Çevrimiçi topluluğun sınıflandırılması • Çevrimiçi Topluluklar ve Halkla İlişkiler, önemi ve faydaları Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
13) • E-posta ve intranet kavramları • Kurumsal e-postanın paydaşlar ve tedarikçilerle iletişim açısından önemi. • Halkla ilişkiler için e-posta ve intranetlerin önemi • Genel Bakış Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
14) Halkla ilişkiler için Mail (E-mail) ve intranetin önemi (kurum motivasyonu ve personeli dahilinde, ortaklar ve tedarikçiler için değerlendirme) Dönem içinde tartışılan konuları içselleştirmek. Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
15) Örneklerin tartışılması ve analiz edilmesi Ödev: Bir sonraki ders için okuma – “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015
16) FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar
Aybike Pelenk Özel
Nuray Yılmaz Sert
Derin Publication house – 2015

Dijital Çağda Halkla İlişkiler Yazarlığı
Ferah Onal
Nobel -
Diğer Kaynaklar: • “Dijital halkla ilişkiler aracı olarak kurumsal bloglar: türkiye’nin en büyük 500 şirketi üzerine bir araştırma” Aybike Pelenk Özel &Nuray Yilmaz Sert

• “Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçlar “Aybike Pelenk Özel &Nuray Yılmaz Sert Derin Yayınları – 2015

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50