Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Kursu tarif etme.
• Satışın önemini tanımlama.
• Karşılaştırmayı geleneksel satışla karşılaştırma.
• İyi bir satış elemanının özelliklerini açıklama.
. Misafirperverlikte satış rolü.
• Satış sürecini açıklama.
•Müfredat
• Ağırlama Satışlarına Genel Bakış |
|
2) |
• Toplantıları pazar segmentlerini listeleme
• Araştırmayı açıklama
• Sosyal stilleri açıklama
.Vücut diline dair ipuçları verme
• Dinleme becerilerini tanımlama
• Güvenin nasıl geliştirileceğini ve sürdürüleceğini açıklamak
• Bilgi toplama
• Sosyal Stili Kabul Etme Yaklaşımı
• Sözsüz İletişim, Dinleme ve Güven Yaklaşımı |
Ders programını gözden geçirmek.
Hospitality Sales Bölüm 1'i okuyup: Daha Akıllı Satışlar ve sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
3) |
• Liste açma teknikleri.
• Satış yaklaşımlarını sıralar.
• Açılışlar
• İhtiyaçlara Yönelik Tarama |
Hospitality Sales 2-3-4 bölümleri okuyun: Daha Akıllı Satış. Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlama, sınıfta tartışmaya hazırlanmak. |
4) |
.Ürün karakteristiğine artı olarak sahibin faydasını tasvir etmek.
• Etkili sözlü iletişim becerileri geliştirmek.
•Sunum |
Hospitality Sales bölümlerinden 5-6. Bölümleri okuma.
Öğretim üyesinin anketine cevap verin, sınıfta tartışmaya hazırlanma.
Vaka çalışmasını okuyup cevapları gönderme. |
5) |
• İtirazlara cevap vermek için teknik ve araçları açıklamak.
• Karar aşamasında yaygın hataları tanımlamak.
• Satın alma sinyallerini listelemek.
• Satış personelinin kapanış davranışını açıklamak.
• Taahhütlerin nasıl kazanılacağını açıklamak.
•İtirazları işleme
• Taahhüdü Kazanmak |
Hospitality Sales bölüm 7'yi okuyun: Daha Akıllı Satış.
Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayın, sınıfta tartışmaya hazırlanın.
Vaka çalışmasını okuyun ve cevapları sunun, sınıfta tartışmaya hazırlanın |
6) |
• Nasıl takip edileceğini açıklama
• İlişkisi genişletmek için takip önerilerini listeleme
• Satış Sonrası Takip |
Eğitmenin verdiği ve sınıfta tartışmaya hazırlandığı gözden geçirme sorularını yanıtlamak.
Hospitality Sales 8-9 arası bölümleri okuma: Daha Akıllı Satış. |
7) |
• Otel sözleşmelerini açıklar.
• Geçişlerin nasıl yapılacağını açıklar.
• Rezervasyon sistemlerini tanımlayın
• Fonksiyon odası görevlerini tanımlayın.
• Görsel-işitsel ekipmanı sınıflandırır. |
10. bölümü okumak.
Bölümün sonunda gözden geçirme sorularını yanıtlayıp sınıfta tartışmaya hazırlanmak.
Vaka çalışmasını okuyup cevapları sunup sınıfta tartışmaya hazırlanmak. |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
• Gelir yönetiminin amacını tanımlamak
• Fiyatı tanımla
• Pazarlama karmasının 4 Ps'lik fiyatının önemini tartışmak
• Fiyatlandırmada arz ve talebin rolünü tanıtlamak
• Fiyatlandırmadaki maliyetlerin rolünü tanıtlamak
• Stratejik fiyatlandırmanın nasıl uygulanacağını açıklamak
• Gelir Yönetimine Giriş
• Stratejik Fiyatlandırma |
4. bölümü okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
10) |
• Fiyatlandırmadaki değerin rolünü tanımlamak
• Kalite ve fiyat arasındaki ilişkiyi karşılaştırma
• Hizmet ve fiyat arasındaki ilişkiyi karşılaştırma
• Kalite, hizmet ve fiyat arasındaki bağlantıyı açıklama
• Geliri yönetmenin on ilkesini listelemek
• Değer
• Diferansiyel Fiyatlama |
Konukseverlik Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden bölüm 1-2 okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
11) |
• Konaklama sektöründe gelir yöneticisini tanımlama
• Gelir yönetiminin yasal yönlerini açıklama
• Gelir yönetiminin etik yönlerini açıklama
• Talep tahmininin önemi
• Talep tahminlerini ve stratejik fiyatlandırmayı açıklama
• Gelir Yöneticisi'nin Rolü
• Tahmin Talebi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden 3-4. Bölümleri okuyun ve sınıfta tartışmaya hazır olun |
12) |
• Pazarlama karmasını gözden geçirmek
• Stok yönetimini tanımlamak
• Envanter yönetimi için odaların nasıl karakterize edildiğini açıklamak
• Konukları pazar segmentlerine göre sınıflandırmak
• Stok ve fiyat yönetimi listeleme prensipleri
• Stok ve Fiyat Yönetimi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi'nden 5-6. Bölümleri okuyup derste tartışmaya hazır olmak |
13) |
• Dağıtım kanallarının nasıl yönetileceğini açıklama.
• Dağıtım kanalı yönetiminin ilkelerini sıralamak.
• Konaklama gelir paradoksunu tartışmak
• STAR raporlarını analiz etmek
• Dağıtım Kanal Yönetimi
• Konaklama İçi Gelir Yönetimi Çabalarının Değerlendirilmesi |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi bölümünden 7. bölümü okuyup derste tartışmaya hazırlanmak |
14) |
• Gelir yönetimini uygulayan kuruluşların özelliklerini tanımlamak.
• Hizmet endüstrilerini gelir optimizasyonu uygulayarak analiz etmek.
• Uzman gelir yönetimi görevlerini listelemek.
• Daha iyi iş kurma anahtarlarını listelemek.
• Orta ve güçlü pazarlarda daha iyi iş konularını tartışmak.
• Gelir Yönetiminin Özel Uygulamaları
• Daha İyi İş Yapma
• Final sınavı için özet ve hazırlık |
Ağırlama Endüstrisi için Gelir Yönetimi 8-9-12-13 bölümlerini okuyup sınıfta tartışmaya hazır olmak. |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|