Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | ANZ104 | ||||||||
Ders İsmi: | Klinik Eğitim ve Uygulama I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi MEHTAP ATASEVEN BULUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; öğrenciye genel anestezi uygulaması ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. Anestezi Programı derslerinde alınan teorik bilgilerin ameliyathane ortamındaki uygulamalarını görmeyi ve öğrenilmesini, uygulama becerisi kazanılmasını da sağlar. |
Dersin İçeriği: | •Genel anestezi öncesi hastayı değerlendirir ve hazırlık yapar •Hastaya pozisyon verir , monitorize eder •İndüksiyon uygular,hava yolu açıklığını sağlar •Endotrakeal entübasyon ve alternatif hava yolu yöntemleriniuygular •Genel anestezi uygulamasında anestezinin idamesini sağlar •Monitörden izlem yapar •Genel anestezi uygulamasını sonlandırır •Anesteziye bağlı komplikasyonları takip ve müdahelede yardımcı olur |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve öğrenim amaçları | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
2) | Uygulama içeriğinin gözden geçirilmesi, uygulanmada dikkat edilecek prensipler | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
3) | Çalışan güvenliği ve alınacak önlemler, ameliyathane kontaminasyon kaynakları ve alınacak önlemler, asepsi, antisepsi | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
4) | Genel anestezi öncesi hastayı değerlendirme, genel anestezi öncesi malzeme ve hasta hazırlığı | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
5) | Hasta pozisyonları | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
6) | Anestezi cihazlarının hazırlanması Monitorizasyon | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
7) | Anestezi indüksiyonu | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
8) | Vize sınavları haftası | |
9) | Endotrakeal entübasyon | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
10) | Alternatif hava yolu yöntemleri | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
11) | Santral katerazisyon | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
12) | Kullanılacak ilaç, ürün ve sıvıların hazırlığı | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
13) | Genel anestezi idamesi, monitörizasyon izlemi | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi Ev Ödevi: Gelecek ders konusu hakkında materyal okuma ve video seyretme |
14) | Genel anestezi kayıt işlemleri | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi |
15) | Final sınavları haftası | |
16) | Staj defteri teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Teknikerler-Teknisyenler için Anestezi Prof Dr. Melek Güra Çelik, Güneş Tıp Kitapevi, Published: 01/01/2013 ISBN: 978-975-277-516-9 Klinik Uygulama Becerileri ve Yöntemleri Prof Dr. Türkinaz Atabek Aştı, Nobel Kitapevi 2011, ISBN: 9786053970736 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | |||||||||
2) Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | |||||||||
3) Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | |||||||||
4) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | |||||||||
5) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | |||||||||
6) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | |||||||||
7) Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | |||||||||
8) Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | |||||||||
9) Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | |||||||||
10) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olmak. | 5 |
2) | Anestezi alanına ilişkin temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak; edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlamak ve değerlendirmek, sorunları tanımlamak, analiz etmek ve çözüm için planlanan çalışmalarda sorumluluk almak. | 5 |
3) | Anestezi alanında kullanılan cihazları ve kullanımlarını öğrenmek, güncel gelişmeleri izlemek, değerlendirmek ve uygulamak. | 5 |
4) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | 5 |
5) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, öğrenme gereksinimlerini belirlemek ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak. | 5 |
6) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunmak. | 4 |
7) | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata, mesleki etik kurallarına ve kalite yönetim süreçlerine uygun davranmak. | 3 |
8) | Birey ve halk sağlığı, hasta güvenliği, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak. | 4 |
9) | Karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilmek, farklı disiplinler ile işbirliği yapabilmek ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetebilmek. | 4 |
10) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütebilmek. | 5 |
Problem Çözme | |
Rapor Yazma | |
Örnek olay çalışması | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Uygulama | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Rapor Teslimi | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 1 | 15 |
Uygulama | 15 | 8 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 4 | 60 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 235 |